کد خبر: ۴۸۹۸۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم گفت: این دولت مین‌های فراوانی سر راه اقتصاد کشور کاشت و شکاف طبقاتی و کاهش ضریب جینی بدترین حال را در این دولت داشت و تورم نقطه به نقطه به ۷۰ درصد رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید غدیر با بیان اینکه امروز بشریت بیش از گذشته تشنه بهره گیری از غدیر برای حل مشکلات است، گفت: غدیر شهدی است که در روزگار تلخ کنونی می تواند کام بشریت را شیرین کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات لیبرال های غرب زده و میراث تلخ 8 سال گذشته آنها برای عبرت گیری آیندگان، اظهار کرد: امام علی(ع) با هر نوع زیاده خواهی و ویژه خواری زاویه داشت و پاسخ او به برادر گرفتار خود عقیل به گونه ای بود که وقتی جزع وی به هوا خواست، به خود آمد لذا ژن برتر و نجومی بگیر در این مکتب جایگاه نداشت؛ آنها که قبیله حزبی و برادران سیاسی خود را بر دیگران به بهانه های واهی ترجیح دادند کجا و سیره امیرالمؤمنین(ع) کجا؟ آیا انتصاب آن خانم که مدرک خیاطی دارد در کیش و کیش دادن افراد شایسته با این مکتب چگونه همخوانی دارد؟

وی ادامه داد: این موضوع درباره برادر رئیس جمهور صدق می کند که حداقل باید با زبان تبری می جست. داماد وزیری که قرار بود برای مردم کار درست کند چگونه از صندوق ذخیره برای خود ذخیره ساخت و حیف از یک رو ترش کردن خشک و خالی و دختر آن وزیرکه کار قاچاقچیان را سامان می داد که روشن و مشخص است و مشکل آن است که کسانی امروز گاه توسط این آقایان به کار گرفته شدند که به تعبیر علی(ع) زودرنج و پرتوقع بودند؛ کسانی که گشاده گلو و شکم برآمده بودند و کسانی که چند سال مصوبه مجلس درباره خوزستان را زمین گذاشتند و مسبب این وضع شدند و در عرض چند ثانیه برای خود حقوق و پاداش نجومی تصویب کردند.

سلیمی ادامه داد: داماد آقای رئیس که روزی با رانت ، معاون وزیر صمت شد و اکنون که تیغش می برد عضو هیأت علمی جای دیگری نیز می شود؛ لذا آنجا که شمشیرشان برید، بریدند. امیرالمؤمنین(ع) اهل کار جهادی بود و شعار نمی داد و هنگام عمل قوی بود اما رئیس جمهور فقط شعار داد و عمل نکرد. نظام به برخی اعتماد کرد اما آنها جور دیگری جواب دادند و 30 میلیارد ارز کشور را حیف یا میل کردند و 60 تن طلا را به تاراج دادند؛ کارنامه و میراث روحانی بسیار تلخ است که کارنامه لیبرال ها و غرب زده ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مین های فراوانی سر راه اقتصاد کشور کاشته شده، عنوان کرد: شکاف طبقاتی و کاهش ضریب جینی بدترین حال را در این دولت داشت و تورم نقطه به نقطه به 70 درصد رسید و سالانه 45 شد؛ ابر سیاه بر اقتصاد ایران توسط آنها سایه افکند و رتبه جهانی اقتصاد از 18 به 25 تنزل یافت و سرمایه گذار خارجی که در سال 91، 4 میلیارد دلار بود به 3، 2 و یک میلیارد دلار در سال های بعد رسید و درآمد هر فرد که در سال 90، 9.2 میلیون تومان بود در سال 98، 8.4 میلیون تومان شد و حقوق های نجومی 90 تا 180 میلیون تومانی باب شد و در یک بانک فقط 5 نفر 2 میلیارد و 754 میلیون تومان دریافت کردند؛ کسری بودجه به رقم عجیب 500 هزار میلیارد رسید و معنای آن این است که سیل تورم 70 درصدی در پیش است و بعد می گویند سفره را آماده کردیم که راست می گویند و این سفره فقر مردم است که گسترده تر شده است.

وی افزود: سرانه مصرف گوشت 9 کیلو، برنج 5 کیلو، روغن 4.5 کیلو در کشور کاهش یافت؛ آقای روحانی وزیر شما که می گفت مسکن مهر مزخرف است لطف کنید همان را امروز در این وانفسا در اختیار مردم قرار دهید؛ آن وزیر دیگر شما که پالایشگاه سازی را کثافت کاری می دانست که دیدید چه کرد و آن دیگری که افتخارش این بود که نیروگاه نساخت می بینید چه مصائبی را امروز به مردم تحمیل کرده است.

سلیمی در پایان با بیان اینکه مجلس به دنبال سهم خواهی از دولت آینده نیست و لطفا شایعه و دروغ نسازید، خاطرنشان کرد: مجلس به دولت مردمی و قوی کمک خواهد کرد و در عین حال استقلال خود را حفظ می کند. آقای روحانی شما می گویید کشور را به خوبی اداره کردید و از زمان هخامنشیان تاکنون هیچ مدیری به گرد ما نرسید، لطف کنید فقط نیم ساعت از قرنطینه خودساخته بیرون آمده و بین مردم قدم بزنید تا نتیجه کار خود را ببینید که اکنون صدای العطش از برخی روستاهای حوزه انتخابیه بلند شده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها