أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۹۹۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
بازنشر به مناسبت افدام عجیب سعید مولایی:
من همیشه به شاگردانم این را می‌گویم که آرمان‌های نظام بالاتر از هر مدال رنگارنگی است و ما به‌عنوان یک مسلمان باید در درجه اول حمایت از مظلوم و آرمان آزادی‌خواهی و مردانگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر روزی در مسابقات قرعه به اسرائیل افتاد با افتخار از مسابقه کناره‌گیری کنید و این را بدانید که ارزش کار شما بیش از هر مدالی است.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه پایگاه 598، سعید مولایی جودوکار سابق ایران که اکنون در المپیک 2020 با پرچم کشور مغولستان در این مسابقات حاضر شده بود، پس از کسب مدال نقره در اقدامی عجیب مدال خود را به مردم کشور رژیم صهیونیستی تقدیم کرد.

ملایی که سال ۲۰۱۹ به دلیل اعتراض به سیاست‌های کشورمان در عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی به آلمان مهاجرت کرد، نهایتا پناهنده مغولستان شد و با پرچم این کشور در رقابت‌های مختلف شرکت می‌کند. ملایی که گفته بود اگر در ایران باشد هرگز نمی‌تواند با ساگی موکی اسرائیلی مبارزه کند و در نتیجه هرگز نمی‌تواند به مدال المپیک برسد، از این مورد به عنوان یکی از دلایل مهاجرتش حرف زده بود.

در همین خصوص باز نشر مصاحبه خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی 598 که سال گذشته با حامد ملک محمدی مربی اسبق تیم ملی بزرگسالان جودو که یکی از مربیان سعید مولایی در المپیک 2016 بود، خالی از لطف نیست:

حامد ملک محمدی سال ۱۳۷۵ به عضویت تیم ملی جودو در آمد و تا سال ۱۳۹۰ عضوتیم ملی بود. کسب مدالهای طلا، نقره و برنز قهرمانی آسیا، برنز بازیهای آسیایی، دو برنز جام جهانی در کارنامه این جودوکار اوزان ۷۳- و  ۸۱- کیلوگرم تیم ملی ثبت شده است. وی سابقه حضور در دو المپیک به همراه تیم ملی جودو را دارد که در مسابقات ۲۰۰۴ آتن در یک قدمی کسب مدال بازنده و به عنوان هفتمی دست يافت.

حامد ملک محمدی که در حال حاضر در جنوب تهران مشغول به استعدادیابی در رشته جودو است در سال‌های 79، 80 از مبارزه با حریف اسرائیلی خودداری کرد. وی که در آن سال‌ها تازه به سن جوانی قدم گذاشته بود از تصمیم سخت خود برای این کار می‌گوید؛ برای یک جوان 18 ساله که تازه‌وارد فاز ورزش قهرمانی در سطح بین‌الملل شده است و تمام زندگی خود را گذاشته تا به جایگاه فعلی برسد واقعاً سخت است که از مدال چشم‌پوشی کند ولی به گفته حامد ملک محمدی هدف اول همه ورزشکاران ایرانی سربلندی کشور است یک‌بار با گرفتن مدال یک‌بار با انصراف از مدال. ولی گلایه ما ورزشکاران این است که مسئولین زحمات مارا نادیده می‌گیرند و حمایت لازم از ما نمی‌شود. وقتی ورزشکاری به خاطر آرمان‌های خود و نظام جمهوری اسلامی دست به چنین کاری می‌زند حداقل توقع از مسئولین این است که از لحاظ مالی هوای ورزشکار را داشته باشند و پس از مسابقات ورزشکار را تنها نگذارند.

وی که از مربیان سعید مولایی در المپیک 2016 نیز بود در ادامه می‌گوید: من همیشه به شاگردان خود این را می‌گویم که آرمان‌های نظام بالاتر از هر مدال رنگارنگی است و ما به‌عنوان یک مسلمان باید در درجه اول حمایت از مظلوم و آرمان آزادی‌خواهی و مردانگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر روزی در مسابقات قرعه به اسرائیل افتاد با افتخار از مسابقه کناره‌گیری کنید و این را بدانید که ارزش کار شما بیش از هر مدالی است و پشت نکردن به وطن ارزش بی‌نهایت دارد، ولی در قضیه سعید مولایی متأسفانه ایشان در شرایطی قرار گرفت که بزرگ‌ترین تصمیم اشتباه زندگی خود را گرفت و با پشت کردن به وطنش دیگر نتوانست به سکوی قهرمانی برگردد و در مسابقات اخیر که با پرچم مغولستان در آن حاضرشده بود، در همان دور نخست بازی‌ها به حریف ایتالیایی‌‌اش باخت و حذف شد، این آخرین شانس مولایی برای رسیدن به المپیک بود که از دست داد.

مربی تیم ملی گفت: در پایان از مسئولین درخواست دارم به ورزشکارانی که در این موقعیت قرار می‌گیرند نگاه ویژه‌ای داشته باشند و ارزش کار آن‌ها را قدر بدانند تا داستان سعید برای هیچ ورزشکار دیگه ای تکرار نشود.

مصاحبه و تنظیم: علی شعبانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها