أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۰۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وضعیت فعلی کشور ناشی از پیگیری اقتصاد سرمایه‌داری و فرهنگ غرب است؛ باید اقتصاد سرمایه‌داری را کنار بگذاریم و اقتصاد اسلامی را جایگزین آن کنیم تا ارزش‌های اسلامی عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از نماینده، حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره توجه به فرهنگ دفاع مقدس و ایثار در دولت آینده اظهار داشت: مردمی که در دهه شصت ایستادند و ایثارگری از خود نشان دادند تربیت شده فرهنگ و نگرش اسلامی و عاشورایی بودند خروجی آن فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری بوده است.

وی گفت: از سال ۶۸ با حاکم شدن دولت سازندگی ملاک‌ها و معیارها تغییر کرد و مسابقه بر سر قدرت و ثروت در کشور آغاز شد به طوری که ایده‌آل طبقات مختلف جامعه تغییر کرد، طبقه اول جامعه تلاش کرد قدرت و ثروت خود را حفظ کند که از همین بابت آرامش نداشت.

میرزایی افزود: طبقه متوسط جامعه تلاش کرد در موقعیت طبقه اول قرار گیرد و طبقه سوم نیز همینطور یعنی فرهنگ تضاد اجتماعی توسط دولت سازندگی نهادینه شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: وضعیت فعلی کشور ناشی از پیگیری اقتصاد سرمایه‌داری است که این فرهنگ را برای کشور ما به ارمغان آورد لذا باید اقتصاد سرمایه‌داری را کنار بگذاریم و اقتصاد اسلامی را جاگزین کنیم تا در ادامه این مسیر ارزش‌های اسلامی جایگزین شوند و به مرور زمان شاهد افزایش فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها