يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۱۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تمرکز بر روی پرونده اتمی و حل چالش با غرب از خیلی از روابط دو جانبه با کشورها حتی کشورهای منطقه ای غافل شدیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به کاهش جایگاه پاسپور ایرانی به رتبه 105 گفت: ما با شبکه گسترده سیاسی، امنیتی و اقتصادی در جهان درگیریم، غربی ها مثل شبکه فراگیر جهانی در همه امور تسلط دارند، این چالش در پرونده اتمی و در برخی موضوعات منطقه ای و سیاسی با غرب باعث شده  در همه عرصه ها تحت فشار باشیم.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس بیان کرد: یکی از کارهایی که دولت آینده می تواند انجام دهد مذاکرت دو جانبه با بسیاری از کشورها است، ما نباید همه مسائل را به اینکه آمریکا از ما رضایت داشته باشد یا مشکل ما با آمریکا حل شود، گره بزنیم. ما با خیلی از کشورهای اروپایی ها، آسیایی و آفریقایی می توانیم وارد گفت‌وگو دو جانبه شویم و بحث حذف ویزا و بحث گسترش روابط را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تمرکز بر روی پرونده اتمی و حل چالش با غرب از خیلی از روابط دو جانبه با کشورها حتی کشورهای منطقه ای غافل شده ایم. انتظار از دولت آقای رئیسی این است که تیم هایی را برای حوزه های مختلف مشخص کند، کشورهای هدف را برای گسترش رابطه تعیین و برای بهبود روابط و امضای قراردادهای دو جانبه، حذف  ویزا و بازگردادن اعتبار تلاش شود.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اقدامات دولت در این مسیر بیان کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کاری را در راستای  گسترش روابط شروع کردیم، لیستی از کشورهایی که می توانیم سطح روابط مهمی با آنها داشته باشیم تهیه می شود، کمیته روابط خارجی کمیسیون  روابط با آنها بررسی و آسیب شناسی می کند تا ببینیم چه اقداماتی می توانیم در مجلس انجام دهیم تا سطح روابط ایران با این کشورها را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و موضوع حذف ویزا و گسترش روابط گردشگری و رفت و آمد اتباع افزایش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کار را در قالب برنامه ای در کمیسیون شروع کردیم و بخش های مختلف را اطلاع رسانی می کنیم چه کشورهایی هدف هستند و چه اقداماتی از سوی کمیسیون برای گسترش روابط انجام می شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها