أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۲۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تا کنون حدود ۷۰۰ هزار تن گندم از بازارهای جهانی خریداری شده است اما با توجه به کاهش میزان خرید تضمینی این محصول استراتژیک به واردات بیشتری نیازداریم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی، گفت: اگر نرخ خرید تضمینی گندم با رقم بالاتری به تصویب می‌رسید قطعا نیاز به واردات این محصول استراتژیک کاهش پیدا می‌کرد. در حال حاضر بخشی از گندم تولیدی کشور به دلیل قیمت پایین تبدیل به خوراک دام شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهاد من در جریان اصلاح قانون خرید تصمینی گندم برای خرید این محصول قیمت 7 هزار تومانی بود، ادامه داد: مقرر شده بود که محصولات اساسی تولیدی در سال زراعی 1399-1400 نیز مشمول اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی شوند که متاسفانه این موضوع رعایت نشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری باعث شد تا گندم به میزان کافی تولید و خریداری نشود، عنوان کرد: انحراف از مسیر خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی و افزایش قیمت جهانی گندم طی روزهای اخیر باعث خروج ارز بیشتر از کشور شده است و تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه آسیب تولید کنندگان داخلی و اقتصاد کشور را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نیاز کشور به محصولی مانند گندم باید به موقع از بازارهای جهانی تامین شود تا شاهد بروز مشکلات فعلی در زمینه امنیت غذایی نباشیم، گفت: تا کنون حدود 700 هزار تن گندم از بازارهای جهانی خریداری شده است اما با توجه به کاهش میزان خرید تضمینی این محصول استراتژیک به واردات بیشتری نیازداریم.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها