أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۰۲۴۹
زمان انتشار: ۰۱:۰۹     ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سپاهان در لیگ بیستم؛
اصلی‌ترین آورده باشگاه سپاهان اصفهان از لیگ بیستم پیچیدن صدای قدرت‌نمایی دوباره این تیم در سطح فوتبال ایران بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هم چند روز پیش به پایان رسید. مسابقاتی که مثل چهار دوره قبلی باز هم با قهرمانی پرسپولیس همراه بود تا این تیم به یک رکورد جاودانه برسد. رکوردی که تا قبل از آتش‌بازی پرسپولیس در لیگ، در اختیار سپاهانی بود که موفق به کسب سه قهرمانی پشت سر هم شده بود.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

سپاهان و پرسپولیس سال‌هاست که حریفان سنتی یکدیگر هستند، تا حدی که دیدار این دو تیم با یکدیگر به الکلاسیکوی ایران معروف شده است. رقابت این دو تیم در فصل تازه تمام شده لیگ برتر تا روز آخر بر سر قهرمانی ادامه داشت و باعث گرم شدن تنور جذابیت و حساسیت مسابقات شده بود.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

سپاهان فصل جدید فوتبالی را با خانه تکانی آغاز کرد. این تیم بعد از تغییرات مدیریتی پیاپی،‌ کار را به دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال محمدرضا ساکت سپرد تا تیم پرافتخار اصفهان دوران تازه‌ای را آغاز کند. باشگاه سپاهان خیلی زود با محرم نویدکیا بازیکن اسطوره‌ای سابقش به توافق رسید تا سکان هدایت این تیم را در اختیار بگیرد. سپاهان بعد از این تحولات با محرم وارد مسابقات حساس لیگ قهرمانان شد، ولی به توفیق خاصی دست پیدا نکرد.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

سپاهانی‌ها اما برخلاف لیگ قهرمانان در لیگ برتر، کار را خوب شروع کردند، تا جایی که تا انتهای مسابقات تنها سه شکست را متحمل شدند. این تیم با 53 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار گرفت و 20 گلی که سجاد شهباززاده به ثمر رساند، عنوان آقای گلی را برای او و باشگاه سپاهان به ارمغان آورد.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

زردپوشان در جام حذفی هم مثل لیگ قهرمانان،‌ موفق نبودند و با شکست مقابل فولاد در مرحله یک چهارم شانس کسب یک جام را خود سلب کردند. البته این تیم با 65 امتیازی که در لیگ برتر به دست آورد در حد و اندازه‌های قهرمانی ظاهر شد،‌ چراکه این تعداد امتیاز در خیلی از ادوار لیگ برتر برای ایستادن در رتبه اول کافی بوده است، ولی در این دوره پرسپولیس گل‌محمدی دو امتیاز بیشتر کسب کرد تا فعلاً اجازه عرض اندام به تیمی دیگر نداده باشد.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

این تیم همچنین در خارج از مستطیل سبز و در رقابت نقل‌وانتقالات نیز موفق ظاهر شد و با جذب نفراتی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژاد‌مهدی، محمدرضا خلعتبری و احسان حاج‌صفی گام بلندی برای موفقیتش برداشت. البته آنها برای فصل بعدی با چالش جدایی برخی از بازیکنان اصلی‌شان مثل پیام نیازمند، احسان حاج‌صفی و محمد محبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

در کل سپاهان با توجه به اینکه چند سالی از دوران اوجش فاصله گرفته بود، امسال و در نخستین تجربه سرمربیگری محرم نویدکیا عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و می‌توان شروعی دوباره برای این تیم اصفهانی متصور شد. یکی دیگر از خصوصیات سپاهان مدل محرم نویدکیا این بود که تیمش با کمترین حاشیه کارش را ادامه می‌داد و خود او نیز به‌عنوان سرمربی به اعتقاد خیلی‌ها ادبیات جدیدی از احترام را به فوتبال ایران وارد کرد.

طلوع دوباره زردپوشان /  اوج‌گیری دوباره با نویدکیا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها