کد خبر: ۴۹۰۵۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
بانک کردیت سوئیس منتشر کرد؛
کشورهایی همچون هند، ایران، فیلیپین و کشورهای آفریقایی در این تقسیم‌بندی "فقیر" محسوب می‌شوند و بر مبنای معیارهای جهانی در شرایط سخت‌تری زندگی می‌کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، بانک کردیت سوئیس هر ساله گزارشی در خصوص ثروت سرانه خانوار در کشوهای مختلف جهان تهیه و منتشر می‌کند، در آخرین گزارش منتشرشده از سوی این مرکز مردم سوئیس با متوسط ثروت 674 هزار دلار به ازای هر بزرگسال، ثروتمندترین مردم جهان هستند.

این آمار بر اساس میزان پس‌انداز مالی و ارزش اموال غیرمنقول افراد استخراج می‌شود، بعد از سوئیس، مردم آمریکا و هنگ کنگ در رده دومین و سومین افراد ثروتمند جهان به حساب می‌آیند، در مجموع می‌توان گفت تمرکز ثروت در منطقه آمریکای شمالی و اروپا قرار دارد، فقیرترین مردم نیز در منطقه آفریقا و آسیای مرکزی هستند.

ایرانی‌ها در ردیف فقیرترین مردم دنیا قرار دارند

میانگین ثروت برای هر فرد بالغ در آمریکا 505 هزار دلار، در هنگ کنگ 503 هزار دلار، در استرالیا 483 هزار دلار و  در تایوان که بیستمین مردم ثروتمند جهان به حساب می‌آیند ثروت هر فرد بالغ به طور متوسط 238860 دلار است.

در بین کشورهای حوزه خلیج فارس نیز آمارها نشان از آن دارد که وضعیت چندان مناسبی در این منطقه حاکم نیست؛ در منطقه خلیج فارس مردم قطر با متوسط ثروت سرانه ۱۴۶۷۳۰ دلار، در رتبه اول ثروتمندترین مردم منطقه قرار دارند و مردم ایران با میانگین ثروت سرانه ۲۲۲۴۹ دلار دارای کمترین میزان ثروت در منطقه خلیج فارس هستند.

کویتی‌ها به عنوان دومین مردم ثروتمند منطقه به طور متوسط به ازای هر فردِ بالغ 129890 دلار ثروت وجود دارد، در امارات به ازای هر فرد بالغ 115476 دلار، در بحرین 87559 دلار، در عربستان 68697 دلار و در عمان 39499 دلار به ثبت رسیده است.

در تقسیم‌بندی بانک سوئیس کشورهایی که متوسط ثروت افراد بالغ بیش از 100 هزار دلار باشد جزو مناطق ثروتمند شمرده می‌شوند، کشورهایی که متوسط ثروت افراد بالغ بین 25 هزار تا 100 دلار باشد جزو مناطق متوسط و کشورهایی که متوسط ثروت افراد بین 5 هزار تا 25 هزار دلار باشد جزو مناطق فقیر به حساب می‌آید.

بر این اساس در منطقه خلیج فارس، مردم کشورهای قطر، کویت و امارات جزو افراد ثروتمند و مردم بحرین، عربستان و عمان به لحاظ میزان ثروت جزو افراد متوسط هستند اما ایران جزو کشورهایی است که مردم آن فقیر به حساب می‌آیند.

ایرانی‌ها در ردیف فقیرترین مردم دنیا قرار دارند

کشورهایی همچون هند، ایران، فیلیپین و کشورهای آفریقایی در این تقسیم‌بندی "فقیر" محسوب می‌شوند و بر مبنای معیارهای جهانی در شرایط سخت‌تری زندگی می‌کنند.

پیشینه تاریخی کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی حاکی از آن است که توسعه صنعتی در این مناطق از سابقه طولانی‌تری برخوردار است و از این نظر بالا بودن میزان ثروت در این کشورها امر دور از انتظاری نیست اما کارنامه اقتصادی برخی کشورها همچون کره جنوبی و سنگاپور شایان توجه است چراکه سابقه صنعتی آنان قابل مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی نیست اما به سبب سیاست‌های مدبرانه و شناخت دقیق مزیت‌های اقتصادی خود توانسته‌اند جایگاه مناسبی در بین کشورها پیدا کنند.

سهولت کسب و کار، تمرکز بر مزیت‌های داخلی و ارتباط گسترده با بازارهای خارجی سبب شده کشورهایی همچون کره جنوبی و سنگاپور در چند دهه اخیر با رشد اقتصادی بالا جایگاه مناسبی در بین اقتصادهای بین‌المللی دست و پا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها