کد خبر: ۴۹۰۵۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
بهروزی فر در نطق میان دستور:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق خود ویژگی‌هایی را برای افراد مناسب در کابینه دولت سیزدهم برشمرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی فر در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، 19 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) خطاب به رئیس جمهور گفت: در مقطع حساس کنونی هیچ فرصتی برای آزمون و خطا و سیاست های غیرهوشمندانه وجود ندارد و شما در شرایطی این مسئولیت خطیر را پذیرفتید که در این روزها به جز مشکل بزرگ تروریسم اقتصادی و شیوع کرونا که کام ملت عزیز را تلخ کرده، دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل ناکارآمدی و سوءمدیریت و بی تدبیری مشکلات زیادی را به ویژه در حوزه اقتصادی، معیشتی، اشتغال جوانان و مسکن، تورم و گرانی کالاهای اساسی و مواد غذایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جای گذاشته که شاید جبران ناپذیر باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: دولتمردان دولت سیزدهم باید با توجه به فرمایشات رهبری، در این مقطع حساس دارای ویژگی هایی این چنینی باشند؛ افراد با کفایت و با ایمان، با تجربه و متخصص و متعهد، دلسوز و خداترس و با عملکرد انقلابی و جهادی دغدغه مردم را داشته و خواب را بر خود حرام بدانند.

وی اضافه کرد: آنها باید اراده کافی برای کار و اعتقاد به جوانان، فرهیختگان و نخبگان به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امید به آینده داشته باشند؛ دارای روحیه ایثار و فداکاری باشند.

بهروزی فر در ادامه با تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایام برداشت محصول برنج به عنوان قوت مردم و یکی از محصولات استراتژیک کشور در استان های شمالی از سوی کشاورزان پرتلاش و زحمتکش است؛ با عنایت به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان در راستای نهاده های کشاورزی که در دولت یازدهم و دوازدهم چند صد برابر افزایش قیمت داشته و همچنین خسارات وارده در سال 1399 به محصولات برنج استان های شمالی که با رنج و مشقت این محصول استراتژیک از سوی کشاورزان بر سر سفره مردم وارد می شود متأسفانه هیچگونه حمایت عملی انجام نداده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم دولت وقت همزمان با برداشت محصول برنج داخلی مبادرت به واردات بی رویه برنج خارجی به کشور از سوی دلالان و واسطه گران مرتبط با بدنه دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت، ضربه مهلکی بر پیکره نیمه جان بخش کشاورزی کشورمان وارد کرده است.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: فرسودگی و ضعف شبکه های برق در سطح کشور خاصه در گیلان به ویژه فومن و شفت و قطعی برقی روزانه در چند نوبت بعضا بدون برنامه، با توجه به ایام کار سخت کشاورزان در مزارع برنج، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده زیرا قطعی برق باعث قطعی آب شرب شده که یکی از نیازهای ضروری خانوارهای زحمتکش کشاورزان در ایام کشاورزی و مبارزه با کرونا، مشکلات آنها را دوچندان کرده که پیشنهاد می شود حداقل از اکنون به مدت 20 روز فرصت داده شود تا کشاورزان در مناطق روستایی از کار کشاورزی فارغ شوند.

بهروزی فر در ادامه در تذکری خطاب به وزیر راه اظهار کرد: راه های فرعی غیرشریانی در فومن و شفت ایمن نیستند و نقاط پرخطر بسیاری دارند که باعث تصادفات منجر به خسارت جانی و مالی مکرر می شود؛ متأسفانه در این رابطه مجموعه وزارت راه اقدام موثری انجام نداده است و اکثر راه های بین روستایی دارای آسفالت فرسوده بوده و سال های متمادی توجهی به آن نشده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: کند شدن پروژه نیمه کاره 4خطه ملاسرا-شفت علیرغم پیگیری ها، با عنایت به اینکه جاده بسیاری پرخطر و پر حادثه ای بوده و خسارات ناشی از تصادفات مکرر آن جبران ناپذیر بوده، پایان نیافته است.

وی ادامه داد: بلاتکلیفی پل ورودی فومن که به عنوان پروژه ملی از سال 84 کلنگ خورده، وضعیت ظاهری آن به شکلی است که به یک آثار تاریخی تبدیل شده و این شرایط به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی ایران نیست که از همین مسیر در طول 24 ساعت بیش از 25هزار خودروی سواری و ترانزیتی می گذرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فومن و شفت یک منطقه توریستی، زیارتی و سیاحتی است که در همه فصول شاهد ورود گردشگران هستیم، این دو شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد که نیازمند رسیدگی و توجه است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها