أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۸۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی گفت: ما به افرادی در عرصه اقتصادی نیاز داریم که بتوانند اقتصاد داخلی و اقتصاد بین الملل را با یکدیگر هماهنگ کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، علیرضا منادی سفیدان درباره اولویت‌های دولت در عرصه علمی، اظهار داشت: علم به سرعت در حال حرکت رو به جلوست و ما در حوزه آموزش عالی می‌خواهیم که وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری شتاب علمی کشور را ارتقا دهد و از سوی دیگر وضع موجود را هم از دست ندهیم.

وی بیان داشت: علاوه بر این، ما در آموزش عالی کشور نیازمند شخصیت‌هایی هستیم که بتوانند خودشان را با سرعت علم و دانش جهانی تطبیق دهند چرا که در گذشته هر ۱۰۰ سال یا ۲۰۰ سال یک‌بار علم دچار تغییر و تحول و پیشرفت می‌شد، اما الان هر چند ماه یک بار شاهد پیشرفت و تغییر و تحول نوینی در عرصه علم و دانش هستیم.

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ذره‌ای در زمینه پرداختن به علوم کوتاهی کنیم و وقفه داشته باشیم، قطعاً از قافله علم دنیا که امروز حرف اول و آخر را در داشتن قدرت جهانی می‌زند، عقب می‌مانیم.

منادی سفیدان ادامه داد: هوش مصنوعی در جهان کنونی بسیار مهم است و ما باید به آن دست پیدا کنیم چرا که در آینده انسان با هوش مصنوعی رقابت خواهد کرد و حتی هوش مصنوعی از انسان هم جلوتر می‌رود؛ لذا باید در وزارت علوم تحقیقات و فناوری افراد کاملاً پیگیر باشند و تلاش کنند تا شتاب علمی در کشورمان را بیشتر کنند.

وی درباره اولویت‌های اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد ما امروز فشل شده است و به دلیل سوء مدیریت‌ها عقب مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما به افرادی در عرصه اقتصادی نیاز داریم که بتوانند اقتصاد داخلی و اقتصاد بین الملل را با یکدیگر هماهنگ کنند.

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: باید تولید ناخالص ملی افزایش و میزان اشتغال بهبود یابد، تورم باید کاهش یابد و ارزش پول ملی باید تقویت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها