کد خبر: ۴۹۰۸۵۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
آیت الله میرباقری در مدرسه فیضیه قم:
انصار الله بودن یعنی حواریّ پیغمبر خدا و ائمه اطهار صلوات الله علیهم شدن و در طرح هدایت الهی، همراه امام حرکت کردن.

به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه 598، آیت الله میرباقری در شب هشتم ماه محرم در مدرسه مبارکه فیضیه با اشاره به درگیری سخت بین جبهه انبیاء صلوات الله علیهم اجمعین و جبهه کفر و نفاق در طول تاریخ به تبیین سرانجام این درگیری بر اساس آیات الهی پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه «صَفّ» از اِظهار دین خودش و اِتمام نور الهی صحبت کرده و یک وعده­ی قطعی در این زمینه داده است. استاد میرباقری در ادامه با معرفی محور اصلی این سوره که همان، اِظهار نور الهی و اکمال دین است؛ عنوان کرد: یک جریانی به دنبال خاموشی نور الهی و تلاش برای انحرافِ مسیر هدایت در جامعه مؤمنین است.

استاد میرباقری در ادامه با تأکید بر پیچیدگیِ برنامه­ جریان کفر و نفاق خصوصاً در دوره آخرالزمان گفت: بر اساس آیات الهی، ایمان به خدا و نبی گرامی اسلام صلوات الله علیه و جهاد در راه خدا، تنها راه نجات ِجامعه مؤمنین از به دام افتادن در طرح کفار و شیاطین عالم است. وی با اشاره به مهلتی که خداوند متعال به شیاطین انسیّ و جنّی داده است؛ خاطر نشان کرد: تا زمانی که جامعه مؤمنین، ایمان خود را نسبت به خداوند متعال و رسالت نبیّ گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلّم حفظ ­کنند و امکانات جانی و مالیشان را با تمام توان در مسیر اهداف ولی الهی به کار گیرند، نباید از مکر و حیله­ی ابلیس و پیروان او، احساس ترس و ناراحتی کنند و اگر جایی لغزش و غفلتی هم صورت گیرد؛ به لطف خداوند متعال و طبق وعده­ی قرآن کریم، مورد عفو و جبران الهی واقع می­گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که در آیات شریف قرآن از مؤمنین خواسته شده تا جزء انصار خداوند متعال باشند، افزود: انصار الله بودن یعنی حواریّ پیغمبر خدا و ائمه اطهار صلوات الله علیهم شدن و در طرح هدایت الهی، همراه امام حرکت کردن. استاد میرباقری در ادامه با توجه به اهمیت جهاد در راه خداوند حکیم، یکی از مصادیق مهمِ ّ جهاد در راه اسلام را، جهاد در جبهه امام زمان علیه­السلام در عصر غیبت دانست و افزود: خداوند متعال، کسانی را که بر اساس ایمان به خدا و رسولش با یکدیگر تشکیل یک جبهه­ی واحد می­دهند و در مقابل دشمنان دین الهی و مستکبرین عالم صف آرایی می­کنند، دوست دارد.

استاد سید محمد مهدی میرباقری در ادامهبا برشمردن خصوصیات جریان نفاق بر اساس آیات سوره مبارکه­ی «صفّ» به سرگذشت عبرت آموزِ جریان نفاق در قوم حضرت موسی سلام الله علیه اشاره کرد و افزود: علت اینکه قوم حضرت موسی صلوات الله علیه با اینکه به رسالت ایشان یقین داشتند، باز هم به آزار و اذیت ایشان می پرداختند و به این پیامبر بزرگ الهی سلام الله علیه تهمت می­زدند، داخل شدن این قوم در وادی ضلال است. وی در ادامه به تبیین عوامل داخل شدن جریان نفاق به وادی ضلال پرداخت و گفت: امّتی که در مقابل براهین واضح و معجزات رسولش به جای ایمان آوردن و تبعیت به دنبال انکار حقایق باشد و از روی عناد و لجاجت و استکبار در طرح هدایت انبیاء سلام الله علیهم وارد نشود؛ به ناچار در طرح ضلالت ابلیس در عالم گرفتار می­شود.

بزرگترین ظلم جریان نفاق، تلاش برای انحراف جامعه از مسیر حق است/ مؤمنین عصر غیبت، باید تلاش کنند تا بتوانند از حواریون و خواصّ یاران حضرت مهدی علیه­السلام بشوند

رئیس فرهنگستان علوم انسانی با اشاره به تکذیب آیات الهی توسط جبهه نفاق و تلاش برای انسداد جریان هدایت الهی گفت: بزرگترین ظلم جبهه نفاق این است که علاوه بر اینکه راه خودش را به سمت دعوت آسمانی مسدود می­کند؛ تلاش می­کند با ایجاد مانع­هایی در مسیر رسولان هدایت، اصل جریان هدایت در جامعه را به انحراف بکشاند و طریق هدایت الهی را مسدود کند. استاد میرباقری در ادامه به نحوه­ی عذاب این جریان خطرناک توسط خداوند متعال اشاره کرد و افزود: خداوند متعال بستن راه هدایت آن­ها به سوی خودش را ثمره­ طغیان آن­ها از مسیر هدایت انبیای الهی عنوان کرد.

آیت الله میرباقری در فراز پایانی سخنان خویش با اشاره به شباهت سرگذشت قوم حضرت موسی سلام الله علیه و قوم نبی گرامی اسلام صلوات الله علیه بر اساس روایات، به تحرکات جریان جبهه نفاق در امت اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: جریان نفاق در امت اسلامی علاوه بر طرح ایذای پیامبر عظیم­الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه به هتک حرمت اهل بیت ایشان خصوصاً دختر بزرگوار ایشان، حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته و تلاش کرده­اند تا بتوانند نور امامت در جامعه را خاموش کنند. استاد میرباقری در پایان به تبیین ضرورت استقامت و مقاتله در برابر این جریان پرداخت و گفت: مؤمنین عصر غیبت باید با ایمان به خدا و رسولش در برابر  جریانِ نفاق،به مبازره بپردازند و تمام امکانات خود را در طرح هدایت حضرت مهدی علیه­السلام در دوران غیبت به کار گیرند و سعی کنند از حواریون و خواصّ حضرت حجت علیه­السلام باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها