يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۹۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
تظاهرات هزاران نفری علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر «ملبورن» استرالیا به درگیری پلیس و معترضان منتهی شد و دست‌کم ۶ نیروی پلیس به بیمارستان منتقل و بیش از ۲۰۰ نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، بیش از چهار هزار معترض استرالیایی عصر امروز (شنبه) به وقت محلی، در تجمع خشونت‌بار علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر «ملبورن» پایتخت ایالت ویکتوریای استرالیا شرکت کردند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش کرد که اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در شهر ملبورن استرالیا با ورود نیرو‌های پلیس به خشونت کشیده شد و دست‌کم ۶ افسر پلیس به دلیل جراحات وارده، به بیمارستان منتقل شدند و صد‌ها نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

نیرو‌های پلیس استرالیا در ادامه درگیری با معترضان از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل استفاده کردند و آن طور که رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند، اوضاع به سرعت از کنترل نیرو‌های امنیتی خارج شد و سراسر خیابان‌های شهر ملبورن آشوب و همهمه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتراضات دیگری در مقیاس کوچک‌تر در شهر‌های سیدنی و بریسبن برای امروز برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا نیرو‌های امنیتی از ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز به وقت محلی، خیابان‌ها را مسدود کردند و حمل و نقل عمومی را ممنوع اعلام کردند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، حدود ۷۰۰ تن از طرفداران جنبش «راهپیمایی آزادی» امروز در شمال «کوئینزلند» علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا راهپیمایی کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تظاهرات در ملبورن با درگیری میان نیرو‌های امنیتی و معترضان به خشونت کشیده شد و نیرو‌های پلیس از گاز اشک آور، اسپری فلفل، گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کردند.

طبق این گزارش، تظاهرات در ملبورن برای چندین ساعت ادامه داشت و در برخی از ساعات روز به نظر می‌رسید که تعداد معترضان از نیرو‌های امنیتی بیشتر است و معترضان از موانع پلیس عبور کردند.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که در درگیری میان نیرو‌های پلیس با معترضان دست‌کم ۶ پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که از آن میان دو نفر از ناحیه بینی دچار شکستگی شدند و یکی از آن‌ها دچار شکستگی شست شدند و بقیه نیز دچار جراحت شدند.

بنا بر گزارش روزنامه دیلی میل، در جریان اعتراضات امروز در شهر ملبورن، دست‌کم ۲۱۸ نفر از معترضان بازداشت شدند.

از طرف دیگر، پلیس ۲۳۶ برگه جریمه معادل دست‌کم پنج هزار و ۴۵۲ دلار برای نقض دستورالعمل‌های پلیس صادر کرد و سه نفر را به دلیل حمله به پلیس بازداشت کردند.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن که برخی معترضان به صورت آرام در تجمع حضور پیدا کرده بودند، اما اکثر کسانی که در تظاهرات ملبورن مشارکت کرده بودند، روحیه‌ای خشن داشتند و پلیس ویکتوریا نیز با اسپری فلفل و گاز اشک‌آور به خشونت آن‌ها پاسخ داد.

طبق گزارش دیلی میل، رفتار معترضان به قدری خشونت‌بار بود که نیرو‌های پلیس ملبورن چاره‌ای جز استفاده از تاکتیک‌های خاص، چون گاز اشک آور برای مقابله با معترضان نداشتند.

اوایل بعدازظهر امروز، تعداد زیادی از استرالیایی‌های مخالف محدودیت‌های کرونایی به پایتخت‌های سراسر این کشور هجوم آوردند و خواستار آزادی شدند.

دکتر «کریستین کارچر» پزشک مقیم ملبورن در توییتی در واکنش به تظاهرات ضدمحدودیت‌های کرونایی گفت: «مشاهده چنین چیزی وقتی که دو کیلومتر آن طرف‌تر بیمارانی با دستگاه ونتیلاتور برای جان خود مبارزه می‌کنند، تهوع آور است».

یکی دیگر از پزشکان ملبورن با احمق و خودخواه توصیف کردن معترضان گفت که نمی‌تواند آن چه را که در ملبورن رخ داده، باور کند.

یکی دیگر از ساکنان ملبورن نیز در واکنش به راهپیمای‌های خشونت‌بار در این شهر از مقام‌های دولت استرالیا خواست تمامی معترضان را زندانی کنند و آن‌ها را از دسترسی به خدمات درمان و بهداشت محروم کنند.

راهپیمایی‌های خشونت‌بار در شهر‌های استرالیا به خصوص ملبورن در حالی برگزار شده است که دولت این کشور با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، مجدداً محدودیت‌هایی را برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ در شهر سیدنی و دیگر شهر‌های این کشور اعمال کرده است.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استرالیا با شیوع گونه دلتای ویروس کرونا مرتبط است.

طبق جدیدترین آمار پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۴۳ هزار و ۱۲۳ نفر در استرالیا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۹۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این اولین بار نیست که معترضان استرالیایی علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا می‌کنند، پیش از این نیز اوایل مردادماه، هزاران نفر در خیابان‌های «سیدنی» و دیگر شهر‌های استرالیا در اعتراض به محدودیت‌های مرتبط با کرونا به دلیل افزایش موارد ابتلا به این ویروس، تظاهرات برپا کردند که با ورود نیرو‌های پلیس به خشونت کشیده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها