أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۰۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
شبکه طلوع نیوز یکشنبه شب گزارش داد که در دو روز گذشته به علت تجمع مردم در فرودگاه کابل تاکنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند و شماری نیز زخمی شده اند.

به گزارش پایگاه 598، طلوع نیوز به نقل از شاهدان حادثه گزارش می دهد که در دو روز گذشته بر اثر ازدحام و شلیک‌های هوایی از سوی طالبان و نیروهای امنیت ملی در نزدیک فرودگاه کابل ۱۰ تن جان باخته و نزدیک به ۵ تن دیکر زخمی شده اند.

بیشتر قربانیان و زخمی ها از کودکان و زنان هستند.

به دنبال تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، روزانه هزاران نفر از ولایت‌های مختلف افغانستان به فرودگاه کابل می آیند تا از کشور خارج شوند.

محمد شفیق یک شهروند افغان در توصیف شرایط موجود در اطراف فرودگاه کابل می گوید: دو نفر کشته شد، امشب هم تقریبا پنج شش نفر کشته شد و چند نفر زخمی شدند.

عتیق الله دیگر شهروند کابل کابل نیز می گوید: کشته شدگان خیلی زیاد است، بیشتر کودکان هستند که پشت میله ها جان می دهند و هیچ کس در فکرشان نیست.

با تجمع روز افزون مردم افغان برای خارج شدن از کشور، طالبان آمریکایی ها ه‌ا را عامل هرج و مرج فرودگاه کابل می دانند اما ایالات متحده تا کنون این ادعا را نپذیرفته است.

با تشدید اوضاع در فرودگاه کابل سفارت امریکا از شهروندان کشورش خواسته است که به علت تهدیدهای امنیتی به فرودگاه کابل مراجعه نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها