يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۲۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
دولت ژاپن می‌گوید که ۲ نفر در این کشور پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونای مدرنا جان باختند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه، ۶ شهریور، اعلام کرد که طی ماه جاری میلادی، ۲ نفر در این کشور پس از دریافت دوز دوم واکسن «مدرنا» که اخیرا تزریق آن در این کشور به دلیل وجود مواد آلوده متوقف شده، جان خود را از دست داده‎اند.

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت ژاپن، می‌گوید که ۲ مرد ۳۰ ساله در این کشور چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا، جان خود را از دست داده‎اند و علت مرگ آن‌ها در دست بررسی است.

به تازگی مقام‎های ژاپن اعلام کردند که تزریق ۱.۶۳ میلیون دُز واکسن کرونا مدرنا را پس از آن که یک هفته از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی در برخی از ویال‌های این واکسن می‌گذرد، متوقف کرده است.

این اقدام همچنین موجب شد تا چندین شرکت ژاپنی، واکسیناسیون کارکنان خود را که طبق برنامه ریزی برای روز‌های اخیر تعیین شده بود، لغو کنند.

شرکت مدرنا در گزارشی به تایید این موضوع پرداخته که مواردی از وجود «ذرات خارجی» در ویال‌های واکسن کووید-۱۹ مشاهده شده است.

این شرکت در حال بررسی بیشتر گزارش‌هاست و همچنان متعهد است تا با شریک خود شرکت «تاکدا» که مسئولیت توزیع واکسن در ژاپن را بر عهده دارد، به همکاری ادامه دهد.

یک مقام وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرده است که شرکت «تاکدا» ابتدا در ۱۶ ماه آگوست از ویال‌های آلوده مطلع شده و این موضوع را به دولت گزارش کرده است.

این تاخیر به این دلیل بوده که شرکت «تاکدا» به زمان نیاز داشته تا اطلاعاتی را در مورد ویال‌های آلوده و اینکه در کدام استان‌ها توزیع شده، جمع آوری کند.

با این وجود دولت ژاپن و شرکت مدرنا اعلام کرده‎اند که هیچ گونه مشکل مربوط به ایمنی و یا کارایی مدرنا وجود ندارد و توقف تزریف این واکسن تنها یک اقدام احتیاطی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها