يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۴۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
سخنگوی ناجا گفت: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا اظهار کرد: عده‌ای سودجو و فرصت طلب، با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت جامعه و شهروندان را هدف قرار داده اند که اقدامات مجرمانه این قبیل افراد در رصد نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام دارویی و بهداشتی در ناجا گفت: از زمان راه اندازی این قرارگاه، با تشکیل بیش از ۲۰ هزار تیم مشترک با نهاد‌های ذیربط، بالغ بر ۲۰۰ هزار بازدید از اماکن مرتبط اعم از انبار‌های دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها انجام شده که در این زمینه ضمن شناسایی بیش از ۱۲ هزار اماکن دارای تخلف، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضایی شده اند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی علاوه اقدامات میدانی مقابله با سودجویان نظام دارویی و بهداشتی کشور، حوزه بهداشت و درمان خود را برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بسیج نموده و مشارکت و همکاری تنگاتنگی با نظام سلامت کشور در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا را دارد.

سردار حاجیان با اشاره به تدابیر فرمانده ناجا مبنی بر بسیج تمام امکانات اجرایی، بهداشتی و درمانی ناجا برای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در امر مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان ناجا آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی در بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور اعلام نموده و هم اکنون پایگاه‌های واکسیناسیون ناجا در شهرستان‌های قم، یزد و تهران فعال بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز واکسینه شده اند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون خودرویی ناجا در تهران نیز خاطر نشان کرد: در این کلان شهر دو مرکز خودرویی واکسیناسیون ناجا در بوستان ولایت و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در تمام ایام هفته مشغول خدمات رسانی به مردم بوده و در هریک از این مراکز روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می‌شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: به همت مرزبانان غیور نیروی انتظامی، کنترل و اشرف مطلوبی بر مرز‌های کشور حاکم است و در بحث تردد اتباع بیگانه به نظر می‌رسد ورازت بهداشت باید حضور نیروهایش را در مرز‌ها به ویژه مبادی ورودی تقویت کند تا کنترل‌های بهداشتی بیشتری صورت بگیرد.

سخنگوی ناجا با درخواست از مردم برای گزارش اخبار مربوط به قاچاق، احتکار و هرگونه اخلال در نظام سلامت ازطریق سامانه تلفنی ۱۱۰، گفت: از آنجا که یکی از ماموریت‌های مهم نیروی انتظامی حفظ جان مردم می‌باشد لذا با هرگونه اقدام غیرقانونی از قبیل احتکار و قاچاق اقلام دارویی، بهداشتی و هرگونه اقدام دیگری که با تهدید سلامت جامعه، جان شهروندان را به خطر بیاندازد قاطعانه و بدون اغماض برخورد جدی خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها