أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۱۴۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
یکی از خریدهای فصل جدید استقلال در خط میانی، زبیر نیک نفس نام دارد که در فصل گذشته کارنامه چندان مطلوبی از خود بر جای نگذاشته بود.

به گزارش پایگاه 598، زبیر نیک نفس هافبک متولد شهر سنندج و اهل کردستان با قدی ۱۸۲ سانتی متری جزو اولین نفراتی بود که در فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر بیست و یکم از باشگاه فولاد به تیم استقلال منتقل شد. این بازیکن ۲۸ ساله در ابتدای فصل دوازدهم لیگ برتر، فوتبالش را در باشگاه صنعت نفت آبادان آغاز کرد و پس از شش فصل حضور در این تیم (که ۳ فصل آن در لیگ دسته یک آزادگان انجام شد) در ابتدای لیگ هجدهم به باشگاه ذوب آهن اصفهان پیوسته و فوتبالش را در این تیم اصفهانی ادامه داد. نیک نفس پس از یک فصل و نیم حضور در باشگاه ذوب آهن در فصل نقل و انتقالاتی زمستانی لیگ برتر نوزدهم از ذوب‌آهن به باشگاه فولاد پیوست و تا پایان فصل بیستم در این تیم توپ زد:

*نیک نفس فصل گذشته برای تیم فولاد در ۲۳ بازی به مدت ۱۱۷۱ دقیقه به میدان رفت که میانگین ۵۰ دقیقه حضور در هر بازی را از خود بر جای گذاشت که آماری تقریباً ضعیف به شمار می رود!

*او در ۱۲ بازی از این ۲۳ بازی نیمکت نشین بود و در ترکیب اصلی تیمش حضور نداشت. این بازیکن در فصل بیستم لیگ برتر تنها ۴ بازی ۹۰ دقیقه ای در ترکیب تیم فولاد حضور داشت. دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان که با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. بازی مقابل استقلال که فولاد این تیم را شکست داد. بازی مقابل آلومینیوم که با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد و دیدار مقابل ماشین سازی که فولاد بازهم یک بر صفر برنده شد.

*اما این هافبک فصل گذشته در ۶ دیدار تیم فولاد کمتر از ۱۲ دقیقه در میدان مسابقه حضور داشت. دیدار روبروی تیم‌های تراکتور (زیر یک دقیقه)، نساجی مازندران (۴ دقیقه)، سپاهان (۱۰ دقیقه)، پرسپولیس (۵ دقیقه)، پیکان (۱۱ دقیقه) و صنعت نفت (۱۱ دقیقه).

*زبیر نیک نفس در فصل نوزدهم لیگ برتر نیز آمار ضعیفی از خود برجای گذاشت. او در نیم فصل اول لیگ برتر نوزدهم تنها در سه دیدار برای ذوب آهن به میدان رفت و مجموعا ۱۰۹ دقیقه در ترکیب این تیم بازی کرد. سپس در نیم فصل دوم در ۱۱ مسابقه به مدت ۴۳۹ دقیقه در ترکیب فولاد حضور داشت تا مجموعاً دقایق حضورش در فصل نوزدهم لیگ برتر به ۵۴۸ دقیقه برسد!

*این هافبک سنندجی فصل گذشته هیچ کارت زردی دریافت نکرد تا مشخص شود بازیکن خشنی نیست. نیک نفس در لیگ نوزدهم ۲ کارت زرد دریافت کرد(یک کارت با پیراهن فولاد و یکی با لباس ذوب آهن) و همین تعداد کارت زرد را در لیگ های هجدهم و هفدهم(هر فصل ۲ کارت) از داوران گرفته بود که مشخص می کند فوتبالیستی آرام و هافبکی است که خیلی اهل درگیری نیست.

نیک نفس در فصول ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا هم تجربه حضور در این رقابت‌ها را در کارنامه فوتبالی اش دارد. او در فصل ۲۰۱۹، در هفت بازی در ترکیب تیم ذوب آهن برای این تیم اصفهانی به میدان رفت و فصل ۲۰۲۱ نیز در ۶ دیدار برای تیم فولاد در ترکیب این تیم حضور داشت و یک گل آسیایی هم با پیراهن تیم ذوب‌آهن به باشگاه الزورا عراق (در دیداری که با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید) به ثمر رسانده و از این نیز تجربه گلزنی در رقابت‌های بین‌المللی را هم دارد.

*اما نکته عجیب در کارنامه فصل قبل این بازیکن این است که این هافبک تازه وارد استقلال فصل گذشته و در دیدار مقابل پرسپولیس تنها ۵ دقیقه در بازی رفت حضور داشت و در بازی برگشت اصلا به میدان نرفت و همچنین در دیدار مقابل سپاهان دیگر مدعی قهرمانی لیگ برتر بیست و یکم تنها ۱۰ دقیقه در بازی رفت در میدان حضور داشت و در بازی برگشت هرگز در ترکیب تیمش دیده نشد.

 
منبع: روزنامه خبر ورزشی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها