يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۴۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
یک معارض سعودی گفت که محمد بن سلمان در حمایت از داعش و انفجار فرودگاه کابل نقش داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سعودی لیکس نوشت: « عبدالرحمان السحیمی» معارض سعودی در توییتر خود « محمد بن سلمان» ولیعهد سعدی را متهم به بمب گذاری در فرودگاه کابل و حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان کرد.

السحیمی در یک ویدئو اعلام کرد: «منابع وی در دفاتر و وزارتخانه‌های بن سلمان حمایت ولیعهد سعودی از گروه تروریستی داعش را تأیید می‌کنند وآمریکایی‌ها نیز از این منابع مطلع هستند».

السحیمی در ادامه افزود: محمد بن سلمان از طریق این حمله می‌خواست به 3 هدف برسد که اولین آنها مقابله با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بود؛چرا که دولت دموکرات‌ها از پذیرش محمد بن سلمان و « شاهزاده خالد» معاون وی در وزارت دفاع امتناع کرد.

اما هدف دوم به گفته السحیمی این است که ولیعهد سعودی، طالبان را به عنوان یک حرکت درمانده نشان دهد؛چراکه به قول خودش نمی‌تواند امنیت شهروندان افغانستان را تأمین کند.

هدف سوم این است که محمد بن سلمان تلاش می‌کند که به جهان نشان دهد که افغانستان تحت حکومت طالبان به «کانون تروریسم» تبدیل خواهد شد.

این معارض سعودی در ادامه تاکید کرد که محمد بن سلمان توافقاتی را اجدادش با آمریکا انجام داده بودند با حرکت به سمت روسیه نقض کرد.

وی گفت: ما به عنوان مردم کشور دو مسجدالحرام هیچ مسئولیتی در قبال رفتارهای بی‌پروای رهبری عربستان و حمایت آن از تروریسم در آمریکا و در افغانستان نداریم. ولیعهد سعودی از تروریسم حمایت می‌کند که توسط دولت آمریکا پشتیبانی می‌شود. تا زمانی که جو بایدن از کسانی که بر تخت پادشاهی سعودی نشسته‌اند حمایت می‌کند، مردم عربستان هیچ ارتباطی با آن ندارند.

السحیمی فاش کرد که یک منبع سعودی در وزارتخانه ای به ریاست محمد بن سلمان - وزارت دفاع - مشغول به کار است که اطلاعاتی درباره تحرکات عربستان سعودی در پاکستان پس از تسلط طالبان بر افغانستان به وزارت خارجه آمریکا ارائه کرد.

وی همچنین تاکید کرد که اماراتی‌ها از کلیه اقدامات محمد بن سلمان اطلاع دارند؛چراکه تمامی مکالمات وی با اطرافیان نزدیکش را ضبط کرده‌اند.

ناآرامی‌های کابل از روز پنجشنبه هفته گذشته با وقوع دو انفجار قوی مقابل یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل جایی که مردم زیادی در آنجا تجمع کرده بودند، آغاز و منجر به کشته و زخمی شدن 170 تن شد. در این میان 13 نظامی آمریکایی نیز بر اثر این انفجار کشته شدند. گروه تروریستی داعش نیز در کانال تلگرامی خود از پذیرش مسئولیت حمله راکتی به فرودگاه کابل خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها