أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۶۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: در طول ۲۰ سال گذشته، بیش از ۱۳۰ مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز قم به فضای آموزشی این استان اضافه شده است.

به گزارش پایگاه 598، محسن پورگلیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: خیران مدرسه‌ساز قم حضور پررنگی در احداث فضاهای آموزشی استان دارند و در طول این سال‌ها ۳۰۰ هزار مترمربع زمین آموزشی توسط خیران اهدا شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۴۰ درصد آورده برای هزینه کرد مدارس از سوی خیران صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که بیش از ۲۰ سال از شکل‌گیری تشکل خیران مدرسه‌ساز قم می‌گذرد، بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که قدیمی‌ترین تشکل خیرین را در حوزه ساخت‌وساز داریم و خیرین مدرسه‌ساز بازوی توانمند آموزش‌وپرورش بوده‌اند.

پورگلیان با اشاره به کمبود شدید زمین آموزشی در قم، افزود: زمینه‌ای فراهم شده است که خیران می‌توانند با ۵۰ درصد مشارکت در ساختمان، مدرسه را به نام خود ثبت کنند و ۵۰ درصد مابقی آورده دولت می‌باشد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت‌وساز به‌ویژه در سال‌های گذشته، گفت: مردم می‌توانند با مبالغ پایین در قالب طرح آجر به آجر در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، سال گذشته طرح آجر به آجر اجرایی شد تا کمک‌های خرد در راستای مدرسه‌سازی جذب شود و حاصل این طرح در استان قم تاکنون مدرسه یک کلاسه علی‌آبادکورگل احداث و تقدیم دانش‌آموزان شد.

۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس در قم وجود دارد و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک‌هزار و ۳۰۰ واحد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها