يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۶۷۲
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
هجدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دز واکسن، امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر از ورود سنگین‌ترین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی پنج میلیون دز واکسن به کشور خبر داد و گفت: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.

همتی با اعلام اینکه واردات محموله‌های ۵ میلیون دزی واکسن به کشور ادامه دار خواهد بود، بیان کرد: همانطور که پیش‌تر هم اعلام کرده بودیم و همچنین طبق تاکیدات رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده با مردم مبنی بر تامین ۴۰ میلیون دز واکسن در شهریور ماه، این روند را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به محوری بودن موضوع واکسن و واکسیناسیون در دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله رئیسی شب گذشته تاکید کردند که «واکسیناسیون عمومی در گرو واردات واکسن است و همه‌ی بخش‌های دخیل در امور واکسن باید تلاش مضاعف در واکسیناسیون و واردات واکسن داشته باشند» بنابراین ما هم با تکیه بر گفته رئیس جمهور و به عنوان یکی از همین بخش‌های متولی در امور واکسن، واکسیناسیون و واردات واکسن را در اولویت و محوریت اقدامات هلال‌احمر قرار داده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر براساس اعلام نیاز ستاد‌های مدیریت کرونای استان‌ها و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی در ٦ محور فعالیتش را در زمینه مقابله با کرونا ادامه داده است، تصریح کرد: ایجاد و یا پشتیبانی مراکز واکسیناسیون عمومی، استقرار واحد‌های درمان اضطراری، اختصاص مراکز درمانی و توانبخشی برای خدمات مورد نیاز بیماران، افزایش ساعت فعالیت داروخانه‌ها، تجهیز سوله‌ها و یا سالن‌های ورزشی برای پذیرش بیماران و ایجاد فضا‌های مورد نیاز درمانی با استفاده از چادر‌های راپال از جمله اقدامات صورت گرفته در جمعیت برای مقابله با کرونا بوده است.

همتی با اعلام بستری بیش از ۸ هزار نفر در مراکز درمان اضطراری هلال احمر گفت: با بهره‌گیری از واحد‌های بیمارستانی استقرار سریع، جمعیت در تمامی بیمارستان‌های معرفی شده از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، تهران و... بیمارستان‌های صحرایی برپا کرد که از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۱۳ شهریور، تعداد ۳۸۹۷ نفر از آقایان و ۴۲۸۷ نفراز بانوان در این واحد‌ها بستری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی نورافشار جمعیت هلال احمر از ابتدای همه گیری بیماری کرونا در کشور، به عنوان یکی از بیمارستان‌های کرونا شهر تهران تعیین شده و ضمن بکارگیری تمامی ظرفیت ممکن برای پذیرش بیماران در حال حاضر، تاکنون به بیش از ۳۲ هزار و پانصد نفر از بیماران خدمات ارائه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها