کد خبر: ۴۹۱۷۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دکتر محمدرضا قدیر؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسن کووید19 ساخت ایران تفاوتی با سایر واکسن های موجود در جهان ندارد و مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و جای هیچ نگرانی در انتخاب آن برای تزریق و ایمنی بدن نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم محمدرضا قدیر با اشاره به اینکه شایعه ی دارونما بودن واکسن برکت یک دروغ است، اظهار کرد: هیچ مستندی در خصوص صحت داشتن این شایعه وجود ندارد، چراکه این واکسن ایرانی تفاوتی با سایر واکسن های موجود در جهان ندارد و مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و جای هیچ نگرانی در انتخاب آن برای تزریق و ایمنی بدن نیست.

قدیر با بیان اینکه اختلاف اثر بخشی واکسن ایرانی و خارجی بین ۵ تا ۱۰ درصد است، اظهار کرد: طبق آمار مرکز بهداشت، افرادی که تاکنون واکسن دریافت کرده اند، عارضه شدیدی نداشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: میزان اثر بخشی واکسن کوو ایران برکت بیش از 80 درصد است.

به گفته وی تمام واکسن هایی که امروزه در ایران استفاده می شود، برای مقابله با کرونا موثر هستند.

قدیر با بیان اینکه اثر بخشی واکسن در گرو واکنش های جسمی نیست، خاطرنشان کرد: واکنش های جسمی نسبت به واکسن بستگی به سیستم ایمنی افراد دارد که ممکن است برخی با زدن واکسن دچار واکنش های موضعی یا سیستمی مانند تب و لرز شوند و برخی نیز دچار هیچ واکنشی نشوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها