أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۸۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فصل دوم گاندو به ایستگاه آخر رسید؛
ظهور و بروز توان بالای نیروهای امنیتی در کنترل، هدایت و به دام انداختن عناصر امنیتی بیگانه و بکارگیری آنها در مسیر اهداف جمهوری اسلامی تا جایی که افسر ارشد MI6 و موساد به عامل اطلاعاتی ایران تغییر پیدا می کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از جهان‌نیوز، گاندوی دو هم به ایستگاه پایانی خود رسید و در مجموع دو فصل، این سریال توانست پیام‌های مهمی را به جامعه مخابره کند که در نوع خود در طول چهار دهه انقلاب اسلامی اگر نگوییم بی نظیر اما کم نظیر بوده؛ چرا که فیلمنامه گاندو براساس کیس های واقعی سازمان اطلاعات سپاه نوشته شده است.

این نوشتار به گوشه ای از نقش سریال گاندو در بصیرت افزایی جامعه و شاخص های مهم موفقیت این سریال و زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) بشرح ذیل اشاراتی خواهد داشت:

1- گستردگی اشراف اطلاعاتی و امنیتی در داخل و خارج جمهوری اسلامی بر عناصر جاسوسی بیگانه و خنثی کردن توطئه های مختلف .

2- ساده لوحی و خوش خیالی مفرط برخی مسئولان و خیانت بی تردید برخی افراد و جریانات سیاسی نزدیک به مدیران ارشد کشور در بزنگاههای مهم سیاسی همچون مذاکرات هسته ای، برجام و برخی وزارتخانه های اقتصادی و سیاسی کشور.

3- آشکار شدن کانال‌های حمایتی مسئولان دولتی از برخی فعالان سیاسی – اقتصادی به بهانه تخصص و مشاوره در پروژه های مهم سیاسی اقتصادی بدون در نظر گرفتن تابعیت و بسترهای تحصیلی و ...

4- نقش تغییر و تحول سنی و جنسیتی مراکز امنیتی و اثرات مثبت تکیه بر نیروهای جوان و نخبه که جز به منافع ملی و انقلابی به موضوع دیگری نمی اندیشند.

5- ظهور و بروز توان بالای نیروهای امنیتی در کنترل، هدایت و به دام انداختن عناصر امنیتی بیگانه و بکارگیری آنها در مسیر اهداف جمهوری اسلامی تا جایی که افسر ارشد MI6 و موساد به عامل اطلاعاتی ایران تغییر پیدا می کند.

6- نمایش توان بالای تکنولوژیکی و فنی- اطلاعاتی نیروهای امنیتی برای کسب اطلاعات و دسترسی به عناصر دشمن در داخل کشور تا خصوصی ترین مکانها و اسناد و مدارک و جلسات عناصر بیگانه.

7- تقویت روحیه اعتماد و غرور ملی ایرانیان که پس از برجام و تحقیرهای 8 ساله غرب و خصوصا آمریکا از یک سو و بی تحرکی و اعتماد داشتن افراطی به غرب و تلاش برای انعقاد پیمان هسته ای به هر قیمت از سوی دولت حسن روحانی خدشه دار شده بود از دیگر دستاوردهای سریال گاندو بود.

با بررسی این موضوعات و مواردی از این دست، می‌توان دریافت که این سریال تا حد زیادی در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است و بر خلاف تبلیغات برخی از مخالفین سرسخت و پرتوان سریال، این اثر بر افزایش اعتماد به نظام و به خصوص نیرو‌های امنیتی و حتی مشارکت در انتخابات تاثیر مثبت داشته است و به هیچ وجه مایه افتراق در جامعه و نهاد‌های عالی نظام نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها