أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۲۱۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
اصلاح نظام یارانه‌ای در آینده نزدیک؛
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: روش اصلاح یارانه‌های پنهان باید با تدابیر ویژه‌ای مدنظر قرار گیرد تا ایرادات روش‌های قبل مجدداً شکل نگیرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، محسن زنگنه درباره تعیین تکلیف یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین که رهبر حکیم انقلاب در بخشی از بیاناتشان در نخستین دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم اشاره کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب پیرو موضوع یارانه‌های پنهان مطالب درستی را مطرح کردند.

وی افزود: در حال حاضر یارانه پنهان ما بعضا به اندازه یک بودجه سالیانه است که ما در حوزه‌های مختلف مکلف به پرداخت آن شده‌ایم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال پرداختن به موضوع یارانه‌های پنهان به معنای تعجیل در یک طرح کوتاه مدت نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد زخم خورده است، تصریح کرد: متاسفانه در ۸ سال گذشته آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد شده است، لذا ما در این شرایط باید به سمت ترمیم کاستی‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها برویم و بعد از آن فکری برای اصلاح یارانه‌ها و تعدیل برخی موضوعات کنیم چراکه این مسئله حوزه خانوارها و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اصل قضیه یعنی اصلاح یارانه‌های پنهان موافق هستیم، همچنین اصلاح نظام یارانه‌ای کشور یکی از موضوعاتی است که ما در اصلاح ساختار بودجه به آن پرداخته‌ایم لذا ما معتقدیم، اینکه برخی از طرح‌ها در این زمینه مطرح می‌شود می‌تواند جامعه را دچار تشویش کند و فعلا درست نیست لذا مجلس هم در حال حاضر چنین تصمیماتی را نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: ما باید اجازه دهیم ابتدا ساختار بخش‌های اقتصادی دولت تثبیت و برخی زیرساخت‌ها فراهم شود و بعد از آن هر زمان که دولت صلاح دانست لایحه اصلاح نظام یارانه‌ای را به مجلس ارائه کند چرا که قطعاً موضوع یارانه‌های پنهان باید به صورت لایحه مطرح شود.
 
وی تاکید کرد: روش اصلاح یارانه‌های پنهان باید با تدابیر ویژه‌ای مدنظر قرار گیرد تا ایرادات روش‌های قبل مجدداً شکل نگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها