أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بررسی هزینه های تحصیلی دانش آموزان؛
حداقل هزینه آغاز سال تحصیلی جدید در آستانه مهرماه چقدر است؟ قیمت‌ها نسبت به سالهای گذشته چه میزان افزایش یافته است؟

بوی ماه مدرسه چقدر خرج دارد؟ + اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه 598، کمتر از 10 روز به آغاز سال تحصیلی جدید باقی ماند است. خبرهای جسته و گرخیته‌ای از حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس به گوش میرسد. موضوعی که همواره مورد توجه والدین در آستانه بازگشایی مدارس قرار میگیرد، هزینه های اولیه تحصیل فرزندان است.

دانش آموزان بخصوص کلاس اولی‌ها در آستانه مهرماه نیازمند وسایلی چون لوازم تحریر ، کیف، کتاب و لباس فرم میباشند. علاوه بر آن میزان شهریه مدارس نیز همواره از دغدغه‌های والدین بوده است.

 

بوی ماه مدرسه چقدر خرج دارد؟ + اینفوگرافیک

هرساله در ایام نزدیک به مهرماه، بازار لوازم تحریر و نوشت افزار داغ بود. اما امسال بدلیل افزایش قیمت وسایل مربوطه و همچنین شیوع بیماری کرونا و بدنبال آن تعطیلی مدارس، تمایل و قدرت خرید والدین به شدت کاهش یافته است. طبق گفته فروشندگان این صنف، در یک سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت لوازام التحریر بوده‌ایم اما در ماه‌های اخیر ثبات تقریبی قیمت نوشت افزار حس میشود. همچنین گمان میرود تا آبان ماه قیمت لوازم التحریر ثبات داشته باشد.


در سالهای گذشته دانش آموزان برای تهیه کتاب بایستی به کتاب فروشی‌های سطح شهر مراجعه میکردند و بعضا با کمبود کتاب مواجه میشدند. در چند سال اخیر با اینترنتی شدن خرید کتاب، دغدغه‌ها بابت کمبود آن برطرف شد اما در عین حال شاهد تغییر رو به بالای بهای آن میباشیم.


باوجود یبماری کرونا و تعطیلی مدارس اما شاهد دریافت شهریه هستیم. گرچه گمان میرفت باغیرحضوری شدن مدارس و کلاس‌های درس قیمت شهریه مدارس دولتی (تیزهوشان، نمونه دولتی و ماندگار) و غیردولتی کاهش یابد، اما متوجه افزایش آن شدیم.
غیرحضوری حضوری شدن مدارس، بار هزینه لباس فرم دانش آموزان را از روی دوش خانواده‌ها برداشت لیکن اخبار این روزهای کشور خبر از محتمل بودن بازگشایی مدارس در ماه‌های آینده را میدهد و برخی والدین در پی خرید لباس فرم هستند.

*محسن محمود‌آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها