أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۳۱۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
تلفیق کج سلیقگی و بی توجهی به عرف جامعه؛
تیم ملی فوتبال بانوان در حالی عازم تاشکند شد تا در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا شرکت کند که لباس مردانه آنها واکنشهای منفی بسیاری را موجب شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان هفته گذشته برای حضور در رقابت های گروه G مقدماتی قهرمانی آسیا 2022 عازم تاشکند ازبکستان شد. این اعزام که با هیاهوی زیادی از سوی فدراسیون فوتبال همراه شد که کارشناسان آن را غیرواقعی و صرفا تبلیغی می دانستند اما با حواشی مواجه شد که انتقاد گسترده ای را در پی داشته است.

براساس تصاویر، لباس رسمی اعزام این تیم، کت و شلواری برخلاف عرف فرهنگی و اجتماعی کشور بوده است. تیمهای ملی کشورمان در رشته های مختلف، همواره با لباس هایی با قواعد مشخص در رویدادهای بین الملل و برون مرزی شرکت کرده اند که تشکیل یافته از یک عرف و ادب ملی و دینی بوده اما فدراسیون فوتبال به یک باره مبادرت به تهیه کت و شلوارهایی کرده که بیشتر مردانه بوده تا جهت لباس رسمی بانوان ملی پوش.

این موضوع که در کنار بی توجهی به عرف کشور و آداب اعزام های برون مرزی ورزش روی داده، با کج سلیقگی نیز همراه بوده است. این موضوعات موجی از واکنش های منفی و انتقادی را در پی داشته که به نظر می رسد بایستی فدراسیون فوتبال در جهت اصلاح این اشتباه، اقدامی فوری کند. چنین بی توجهی به عرف و آداب رسمی اعزام های برون مرزی ورزش بانوان، موضوعی است که سابقه نداشته و بایستی توسط نهادهای مربوطه مورد بررسی نیز قرار گیرد که هم اکنون چه اتفاقی در فوتبال بانوان در حال روی دادن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها