أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۴۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
آغاز پروازهای اربعینی به عراق؛
طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای اربعینی از امروز به مقصد نجف از چندین فرودگاه کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر شاهد جولان ایرلاین های خارجی برای پروازهای اربعین هستیم و با توجه به آنکه هنوز هیچ اقدامی برای فروش بلیت های اربعین با نرخ مصوب صورت نگرفته این بار ایرلاین های خارجی پای کار آمده و اقدام به جابه جایی مسافران می کنند.

این درحالی است که از روز پنج شنبه سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی خود را برای فروش بلیت های اربعین اعلام کرده بود اما به نظر می رسد کشور عراق برای صدور ویزا آن هم به صورت رایگان با مشکلاتی مواجه بوده است.

همچنین کوتاهی سازمان حج و زیارت برای ارائه اسامی زائران از طریق سامانه سماح نیز تا حدودی باعث این آشفته بازار پروازهای اربعین شده است.

در حال حاضر رصد های میدانی باشگاه خبرنگاران جوان نشان می دهد  قیمت بلیت هواپیماهای تهران نجف  بیش از 6 میلیون تومان است  آن هم مسیر یک طرفه  در حالی که نرخ مصوب برای این پروازها  به گفته ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور  که در جلسه ای با حضور نمایندگان ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری، مقرر شد تمامی شرکت‌های هواپیمایی با مساعدتی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتند قیمت نهایی را برای بلیت اربعین لحاظ کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و از داشتن ویزای خود به صورت قطعی مطمئن هستند، اقدام به خرید بلیت کنند و در صورتی که بلیت تهیه کردند و نتوانند ویزا دریافت کنند، لغو براساس مقررات پرواز‌های خارجی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: طبق توافقی که صورت گرفته تمامی قیمت‌های بلیت اربعین از شهر‌های مختلف برای این ۶۰ هزار زائر اربعین نهایی شده و باید ایرلاین‌ها نسبت به ارائه بلیت با این نرخ اقدام کنند.

ذیبخش درباره قیمت بلیت گفت: مسیر‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به نجف مبلغ ۵ میلیون تومان ۲ دوطرفه و یک طرفه آن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر مشهد به فرودگاه نجف دو طرفه ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: هرکدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمای و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخطی و نسبت به گران فروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت و سامانه شکایت اقدام کنند و سازمان به سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

او بیان کرد: درخواست ما از مسافران آن است که تحت هیچ شرایطی بلیت را گران‌تر نخرند و باید این موضوع را اعلام کنند که شرکت‌های هواپیمایی خارجی مبلغی که اعلام می کنند خارج از مصوبه ما است و این مبلغ ۵ تا ۶ میلیون تومان تنها توافق بین انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ۶۰ هزار زائر است.

ذیبخش تاکید کرد: مسافران باید توجه کنند که این مبالغ برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است و از فردا می‌توانند اقدام به خرید این بلیت کنند و در صورت گران فروشی بلیت توسط آژانس های مسافرتی و یا ایرلاین ها به هیچ عنوان خریداری نکنند.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پایان تصریح کرد: تمامی مسافران باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند و باید  تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت را برای ثبت نام در سامانه سماح را داشته باشند.

جولان شرکت های هواپیمایی خارجی با نرخ های بالا!

با توجه به آنکه  اعلام شده بود پروازهای اربعین از 28 شهریور  تا 10 مهر ماه است و فروش بلیت های پروازهای اربعین هم مقرر شده بود از پنج شنبه 25 شهریور ماه باشد اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که هنوز هیچ اقدامی برای فروش این بلیت ها صورت نگرفته و ما همچنان شاهد بازار سیاه بلیت برای اربعین هستیم.

براساس این گزارش در حالی که پیش از این اعلام شده بود 30 هزارنفر برای جابه جایی زائران در نظر گرفته شده اما با رایزنی های صورت گرفته با کشور عراق تعداد زائران به 60 هزارنفر رسید.

در حال حاضر شاهد قیمت های بیش از 6 میلیون تومان آن به نجف آن هم به صورت چارتری هستیم این در حالی است که ما همچنان شاهد جولان بسیاری از ایرلاین های خارجی در این مسیر آن هم با قیمت های نجومی هستیم.

در همین رابطه رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات  مسافرتی اعلام کرده بود که هنوز هیچ آژانسی اقدام به فروش بلیت هواپیما به مسیر نجف نکرده و همین خود باعث ایجاد آشفته بازاردر این حوزه شده است.

جولان شرکت های هواپیمایی خارجی با نرخ های بالا!

او ادامه داد: البته بسیاری از آژانس ها اعلام کرده اند اگر اسامی شما از طرف سازمان حج زیارت ارائه شود ما اقدام به فروش بلیت با نرخ مصوب را می کنیم اما در صورتی که بخواهید به صورت آزاد سفر کنید بلیت با نرخ های بالای 8میلیون تومان هم وجود دارد.

 رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرد: در حال حاضر باید آژانس ها به افرادی که دارای ویزا عراق هستند بلیت تهران به نجف آن هم به نرخ مصوب را صادر کند اما متاسفانه بسیاری از ایرلاین ها از این فرصت سوء استفاده کرده و برای همین افراد هم بلیت با نرخ های نجومی صادر می کند.

باتوجه به آنکه از امروز به صورت عملی سفرهای اربعین آغاز می شود اما متاسفانه تاکنون برنامه قابل قبولی برای فروش این بلیت ها اعلام نشده و حتی شنیده ها هم حاکی از آن است.

 به گفته معاون اجرایی شهر فرودگاهی امام خمینی امسال 60 هزار زائر از 6 فرودگاه کشور برای مراسم اربعین حسینی به عراق اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به آماده سازی فرودگاه‌ها برای میزبانی از زوار اربعین،  افزود: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و اهواز پذیرای زائران خواهد بود و البته فرودگاه‌های دیگر نیز آمادگی انجام این پروازها را در صورت اعلام نیاز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خواهند داشت.

رستمیان افزود: ظرفیت اعزام مسافران در هر فرودگاه براساس میزان ثبت نام زائران در سامانه سماح مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: به‌ منظور جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فقط زائرانی که دو دوز واکسن تزریق و در سایت سماح ثبت نام کرده‌اند، امکان اعزام به مراسم اربعین حسینی را دارند.

رستمیان گفت: داشتن ویزای عراق، تست منفی کرونا "پی‌سی‌آر" ۷۲ ساعت قبل از پرواز برای زائران الزامی است.

 براساس این گزارش  مقرر شده بود در این خصوص همکاری تمامی دستگاه ها برای جابه جایی 60 هزار زائر ایرانی به کربلا در ایام اربعین باشیم اما متاسفانه به نظر می رسد که در این بخش سازمان حج زیارت و وزرات بهداشت برای ارائه کارت واکسیناسیون و همچنین سازمان هواپیمایی هماهنگی های لازم وجود ندارد واین خود باعث ایجاد چنین آشفته بازاری در این بخش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها