أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۴۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین، از آنها خواست تا قبل از سفر، بلیت پرواز رفت و برگشت تهیه کنند و از مرز مهران به کشور بازنگردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین، از آنها خواست تا قبل از سفر، بلیت پرواز رفت و برگشت تهیه کنند و از مرز مهران به کشور بازنگردند.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین به عراق اظهار داشت: امروز پروازهای رسمی اربعین از ۶ فرودگاه کشور آغاز شد و برخی از زائران که ویزای عراق را دریافت کرده بودند، به خیل زائران پیاده‌روی اربعین پیوستند.

وی با بیان اینکه همه زائران به صورت هوایی باید به عراق سفر کنند، افزود: مرزهای زمینی باز نمی‌شود و همه زائران باید به صورت هوایی عازم عراق شوند. البته علاوه بر ویزای عراق، همراه داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین داشتن جوابیه منفی آزمایش کرونا قبل از رفتن به فرودگاه الزامی است.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه با هماهنگی صورت گرفته در فرودگاه مقصد، زائران نیازی به دادن آزمایش کرونا ندارند، گفت: با این وجود، زائران هنگام بازگشت به کشور باید آزمایش کرونا بدهند و در صورتی که جواب آن مثبت بود و فرد به کرونا مبتلا شده باشد، باید قرنطینه و ادامه روند درمان از سوی وزارت بهداشت پیگیری شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از زائران خواست که از ایران بلیت رفت و برگشت هوایی را تهیه کنند و افزود: با توجه به هزینه‌های پیش بینی شده به پروازهای اربعین، به زائران توصیه می‌کنیم که بلیت رفت و برگشت را تهیه کنند تا متحمل هزینه‌های بالا نشوند. البته مرز زمینی مهران نیز برای بازگشت زائران اربعین باز است، اما با توجه به هزینه‌های کرایه تا مرز که حدود یک میلیون تومان خواهد شد، بهتر است زائران از طریق مرز هوایی که به صرفه‌تر است، بازگردند.

محمدی‌فر با بیان اینکه در مرز مهران نیز تیم وزارت بهداشت مستقر می‌شود و از زائران آزمایش کرونا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در مرز، در صورتی که ابتلا به کرونای زائری احراز شود، باید در مرز بستری و قرنطینه شود که شاید موقعیت و امکانات چندان مناسبی نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است زائران برای بازگشت هم مرز هوایی را انتخاب کنند.

بر اساس پیش‌بینی ستاد اربعین برنامه تشرف زائران اربعین به عراق و بازگشت به کشور در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از طریق ۶ ایستگاه پروازی صورت می‌گیرد و هزینه بلیت دو طرفه یعنی رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و از مشهد ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها