أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۲۵۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
محمدحسین قوسیان با بیان اینکه همان‌طور که وزیر بهداشت اعلام کرد برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال همان واکسن سینوفارم دو دُز تزریق می‌شود، گفت: واکسن تک دز سینوفارم که برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال قرار است تزریق شود دهه اول مهرماه به کشور وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از برنا: محمدحسین قوسیان با بیان اینکه همان‌طور که وزیر بهداشت اعلام کرد برای دانش آموزان بالای 12 سال همان واکسن سینوفارم دو دُز تزریق می‌شود، گفت: واکسن تک دز سینوفارم که برای دانش آموزان زیر 12 سال قرار است تزریق شود دهه اول مهرماه به کشور وارد می‌شود.

محمدحسین قوسیان، مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: واکسن تک دز سینوفارم که برای دانش آموزان زیر 12 سال قرار است تزریق شود دهه اول مهرماه به کشور وارد می شود.

او افزود: همان طور که وزیر بهداشت اعلام کرد برای دانش آموزان بالای 12 سال همان واکسن سینوفارم دو دُز تزریق می‌شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره چرایی تصمیم تزریق واکسن سینوفارم برای دانش آموزان زیر 12 سال گفت: این تصمیم از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شده و به دلیل امکان واردات هلال احمر نبوده است.

قوسیان مقدم ادامه داد: قرار است در قدم اول 12 میلیون دُز واکسن تک دُز سینوفارم از چین به ایران وارد شود و در صورت نیاز مجدد دوباره تعداد بیشتری از این واکسن به ایران وارد می شود.

او درباره جزئیات آمادگی جمعیت هلال احمر برای مراسم اربعین افزود: مقدمات برگزاری مراسم اربعین توسط هلال احمر انجام شده و با توجه به ظرفیت کم زوار ایرانی ما نیز کمتر از 200 نفر نیروی درمانی و امدادی به کشور عراق ارسال خواهیم کرد.

قوسیان مقدم ادامه داد: دو اتوبوس آمبولانس و 8 آمبولانس به کشور عراق برای مسیر پیاده روی اربعین اعزام خواهد شد همچنین 2 مرکز درمانی سرپایی در شهر های نجف و کربلا خواهیم داشت که خدمات پزشکی ارائه می دهند.

او بیان کرد: اگر زوار در مراسم پیاده‌روی اربعین نیازمند بستری شدن باشند از بیمارستان‌های کشور عراق در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: زمانی که زوار ایرانی بعد از اربعین به کشور برگردند در قرنطینه ی مرزی ایران زوار ایرانی را بررسی می کنیم و تست‌هایی از آن‌ها گرفته می‌شود اما در زمان رفت به کشور عراق بنا بر تصمیم ایران، افراد باید کارت واکسن و تست پی سی آر منفی داشته باشند.

قوسیان مقدم افزود: پایگاه‌های هلال‌احمر در کشور عراق اماکن انجام تست پی سی آر را ندارند و چنین امری مربوط به کشور عراق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها