أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۵۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
در آستانه چند روز مانده به اربعین؛
ناهماهنگی‌ها در ستاد مرکزی اربعین پس از هفته‌ها برنامه ریزی ، زائران اربعین حسینی را دچار سردرگمی کرد!

به گزارش پایگاه 598، سال گذشته بدلیل شرایط کرونایی در کشور امکان شرکت در زیارت اربعین و سفر به کربلا برای زائران ایرانی فراهم نشد. اما امسال طبق توافق میان دولت ایران و عراق ، زمینه‌های اعزام زائران ایرانی با توجه به شرایط مشخص ایجاد شد.

ستاد مرکزی اربعین، شرط حضور زوار ایرانی در اربعین حسینی را دریافت دو دٌز واکسن کرونا اعلام کرد. همچنین مسئولین اعلام کردند که بنابر توافق بین دولت ایران و عراق، 30 هزار زائر ایرانی به اربعین حسینی اعزام میشوند لذا زوار بایستی از فردای همان روز در سامانه سماح ثبت نام کنند درصورتیکه ساعتی قبل از باز شدن سامانه، اطلاعیه‌ای درباره لغو پیش ثبت‌نام بدلیل اعمال محدودیت در تعداد زوار منتشر شد.

پس از آن مقرر شد که تنها موکب داران به عراق اعزام شوند و حتی در برخی رسانه‌ها اعلام شد که ستاد مرکزی اربعین با حذف لزوم تزریق دٌز دوم واکسن موکب داران موافقت کرده که در این جریان وزارت بهداشت با اعلام مخالفت خود توصیه کرد که زوار دٌز دوم واکسن خود را تزریق کرده باشند. همچنین تعداد زوار اربعین هنوز پس از گذشت چند هفته هنوز مشخص نشده و این ارقام از 30هزار تا 200هزار هم به گوش رسیده.

ناهماهنگی‌ها به اینجا ختم نمیشود چراکه پس از ثبت نام زائران در سامانه سماح، ناهماهنگی‌ها و تاخیر در صدور ویزا از سوی سفارت عراق در ایران باعث سردرگمی مسافران شد. بطوریکه صدور ویزای برخی 4روز به تاخیر افتاد در صورتیکه در سال‌های گذشته این روند حداکثر چند ساعت بطول می‌انجامید.

ناهماهنگی‌های ستاد اربعین در برابر اشتیاق زائران اباعبدالله!
اما تمامی این ناهماهنگی‌ها، ذره‌ای از اشتیاق عاشقان اباعبدلله کم نمیکند بطوریکه ارادتمندان سالار شهیدان در مساجد و تکیه‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها، اینستاگرام و توییتر و... حماسه سرایی میکنند.
بسیاری از کاربران فضای مجازی در اینستاگرام و توییتر با انتشار پست و استوری دلتنگی خود را اعلام کردند.

ناهماهنگی‌های ستاد اربعین در برابر اشتیاق زائران اباعبدالله!
هرساله کاربران فضای مجازی با ترند کردن هشتگ "حب الحسین یجمعنا" ، "hussain" و "arbaeen" مراسم عظیم اربعین حسینی را به جهانیان اعلام میکنند.

ناهماهنگی‌های ستاد اربعین در برابر اشتیاق زائران اباعبدالله!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها