کد خبر: ۴۹۲۷۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
بایدن در سازمان ملل چیزی برای ارائه ندارد؛
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا امسال در شرایطی در حال برگزاری مجمع جهانی سالانه سازمان ملل است که در بدترین حالت بعد از جنگ جهانی دوم قرار دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اظهارات بایدن در نخستین نشست سالانه سازمان ملل با توجه به شرایطی که آمریکا در داخل و در نظام بین الملل با آن دست به گریبان است، گفت: آمریکا امسال در شرایطی در حال برگزاری مجمع جهانی سالانه سازمان ملل است که در بدترین حالت بعد از جنگ جهانی دوم قرار دارد، چون اساسا نه کارنامه مثبتی در حوزه سیاست خارجی دارد و نه اوضاع خوبی در سیاست داخلی پیش روی اوست.

وی ادامه داد: در حوزه داخلی اختلافات میان دو حزب به بالاترین حد خود رسیده، شکاف طبقاتی و تبعیض نژادی به اوج خود رسیده و پیامد‌های اشغال کنگره هنوز از اذهان مردم پاک نشده است. به اذعان خود بایدن زیرساخت‌ها در ایالات متحده در بدترین وضعیت است.

عابدینی در خصوص شرایط پیش روی آمریکا در حوزه سیاست خارجی نیز گفت: در این حوزه نیز آمریکا در شرایط ملتهب و غیرقابل دفاعی قرار دارد. دموکرات‌ها بعد از بیست سال جنگ بی حاصل در افغانستان مجبور به خروج از آنجا شدند این در حالی است که ایالات متحده بیش از هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده است و شکاف بین ناتو به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه نابسامانی سیاست خارجی آمریکا به مسئله اختلاف بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده اشاره کرد و گفت: این روز‌ها بین اتحادیه اروپا بر سر فسخ قرارداد ساخت زیردریایی بین آمریکا، انگلیس، فرانسه و استرالیا اختلافات زیادی وجود دارد و همه این مسائل باعث شد تا بایدن در آستانه صحبت در سازمان ملل چیزی برای ارائه نداشته باشد و طبیعتا به نظر می‌رسد سیاست اتخاذی آمریکا فرار رو به جلو باشد.

وی ادامه داد: البته پیش بینی‌ها بر این اساس است که آمریکا در راستای سیاست فرار رو به جلو موضوع چند جانبه گرایی، موضوعات مربوط به محیط زیست، مبارزه با تروریسم و مسائل حقوق بشری را مطرح کند که البته خود آمریکایی‌ها اولین ناقضین حقوق بشر در خصوص اقلیت‌های مذهبی و نژادی به حساب می‌روند.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: لذا در سیاست اتخاذی آمریکا و سخنان رئیس جمهور این کشور در صحن سازمان ملل فاصله زیادی بین آنچه این سیاستمداران به زبان می‌آورند و آنچه در عمل انجام می‌دهند وجود دارد و قطعا این سیاست برای افکار عمومی در جهان قابل پذیرش نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها