أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۲۷۲۰
زمان انتشار: ۰۷:۲۹     ۰۲ مهر ۱۴۰۰
موج عشق در راهپیمایی اربعین؛
رسول نجفیان معتقد است مساله ماندگاری اهل بیت مساله خداوند و عشق الهی است در حقیقت این چشمه همیشه جوشان است و از بین نمی‌رود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، رسول نجفیان بازیگر، کارگردان و خواننده که مهمان روز گذشته 31 شهریورماه برنامه «نشان ارادت» بود، با اشاره به اینکه در محله حسن آباد تهران به دنیا آمده است درباره خاطرات دوران کودکی خود در ایام محرم مطرح کرد: در خانه‌ای زندگی‌ می‌کردیم که با بیش از 10 نفر از مسیحیان، یهودیان، ارامنه و... همسایه بودیم. عجیب بود که همه این عزیزان در ماه محرم پابه‌پای ما در مراسم شرکت می‌کردند و نذر می‌دادند.

وی درباره آیین‌های خانگی عزاداری گفت: در همه شهرها و روستاهای ایران از جمله تهران هر نوحه جایگاه و روز خودش را داشته است قبل از محرم نوحه‌های چاووشی‌خوانی می‌شد چراکه قدیم‌ها زائران پیاده به کربلا می‌رفتند که چند سال طول می‌کشید و نوحه‌هایی از آنجا جالب است بدانید که فامیلی بنده به دلیل آنکه اجدادم پیاده به کربلا رفتند و در دارالسلام نجف به خاک سپرده شدند، به نجفیان مشهور شدیم.

این بازیگر تلویزیون افزود: بسیاری از این نوحه‌ها از دل مردم جوشیده و خالصانه گفته شده است. بر اساس تحقیقات من برخی از نوحه‌ها برای قبل از صفویه است و افراد نسل به نسل آن را حفظ کرده‌اند.

نجفیان درباره تخریب عتبات عالیات در زمان‌های مختلف تصریح کرد: از نظر من چیزی که ضرورت ندارد از بین می‌رود اما مساله ماندگاری اهل بیت مساله خداوند و عشق الهی است در حقیقت این چشمه همیشه جوشان است و از بین نمی‌رود.

وی درباره فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: فعالیت در این بخش با عشق است و من فکر می‌کنم بعد معنوی این کار اهمیت دارد. صدام بسیار تلاش کرد همه حرم‌ها را ویران کند تا عشق و مهربانی را بپوشاند اما این شکوه قابل از بین بردن نیست.

به گفته این کارگردان، راهپیمایی اربعین در دنیا یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز جهان است و مانند آن وجود ندارد چراکه در این راهپیمانی فقط عشق و همدلی وجود دارد.

نجفیان در پایان با اشاره به اینکه خواب دیده است که خادم افتخاری حرم امام حسین (ع) شده، مطرح کرد: حس اینکه روزی بتوانم خادم حرم امام حسین (ع) شوم، وصف شدنی نیست و امیدوارم اگر این اتفاق رخ داد لایق این لطف و محبت باشم.

«نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و با مشارکت ستاد بازسازی عتبات در ایام محرم و صفر از گروه معارف شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها