يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۱۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۰۷ مهر ۱۴۰۰
کارشناس و مدرسAFC فوتسال گفت: در جام جهانی لیتوانی تیم ملی فوتسال در حمله و دفاع برنامه ای نداشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، ناصر صالح در خصوص حذف تیم ملی فوتسال از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت: به بازیکنان و کادر فنی خسته‌ نباشید می‌گویم. زمانی که یک تیم گل دریافت می‌کند چهار عامل نقش مهمی دارد. ضعف در بازی‌سازی و جایگیری مدافع اول، دوم ضعف در تکنیک و درگیری، سوم ضعف در پوشش دفاعی و چهارم ضعف در تصمیم‌گیری تاکتیکی مربی تیم.

وی افزود: نقاط ضعف تیم ملی در بحث دفاعی و تاکتیکی در این مسابقات کاملا محسوس و مشهود بود. ما باید از اولین بازی متوجه می‌شدیم که چه اشتباهاتی داریم. با کادری جوان و بازیکنان عالی با همین شرایط سنی می توانستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بازیکنان را در اوج نگه داریم. این بازیکنان آمادگی چنین مراحل تکنیکی و تفکرات تاکتیکی داشتند اما باید مربیان ما قبل از این اتفاقات به آنها آموزش می‌دادند. بازیکنان ملی‌پوش ایران در مهارت بالا و غنای تکنیکی قرار دارند.

مدرس و کارشناس AFC  تصریح کرد: در بازی‌های تیم ملی ما در حمله ۵ نفره ضعف شدید داشتیم. در ابتدا به گل می‌رسیدیم، اما از گل‌های خودمان نمی‌توانستیم دفاع کنیم و هیچ برنامه‌ و تاکتیکی برای ادامه بازی نداشتیم، در مقابل تاکتیک‌های تیمی حریفان هم ضعف داشت. در حمله در زمان مالکیت توپ تیم حریف پرس می‌کرد و ما نمی‌توانستیم از پرس حریف خارج شویم. این یک ضعف بزرگ در فوتسال است. ملی پوشان ما سعی کردند با مهارت‌های غنی و تاکتیکی که داشتند آن را اجرا کنند، اما ضعف قدرت جسمانی در تیم ما مانع از اجرای آن شد و شرایط سنی بالای بازیکنان مشهود بود. در بدنسازی تیمی ضعف داشتیم و می‌توانستیم با یک بدنساز و یک مدیر فنی خوب در این مسابقات تا مرحله نیمه نهایی پیش برویم.

صالح تصریح کرد: من خودم شخصا بارها با ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی که یکی از شاگردان من بوده صحبت داشته و درخواست کردم که حداقل یک مدیر فنی در کنار تیم داشته باشد و این کار را یکی از پیشکسوتان فوتسال می‌تواند انجام دهد، اما متأسفانه او می گفت بدون مدیر فنی در تورنمنت‌های مختلف حاضر شده و نتیجه گرفتیم.

این مدرس تاکید کرد: در جام جهانی ما یک تیم نبودیم، یک تیم در حمله و دفاع باید برنامه داشته باشد که ما نداشتیم. به نظر من کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دادند و در نهایت باید از تلاش آنها تشکر و قدردانی کرد. در بازی‌های تیم ملی مشاهده کردید که ما در نیمه اول به گل می‌رسیدیم و در نیمه دوم گل دریافت می‌کردیم. خب، این ضعف قدرت بدنی بازیکنان را نشان می‌داد. بزرگ‌ترین ضعف ناظم الشریعه این بود که بزرگتری در کنارش نبود که وی را  راهنمایی کند. من حدودا ۵ سال پیش به  او گفتم که ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد، اما وی توجهی نکرد و همانطور که گفتم همیشه مدعی بود به بازی‌های آسیایی می‌رویم، هیچ مشکلی هم نداریم. صحبت‌ها و پاسخ وی بی‌احترامی به بزرگان فوتسال و توهین به آنها بود اما ما به خاطر شرایط تیم ملی و آرامش آن حرفی نزدیم.

وی ادامه داد:  هر مربی می‌آید و یک اثر خوب از خود در تیم ملی به جا می‌گذارد. کی‌روش زمانی که به فوتبال ما آمد بازیکن‌سالاری را از بین برد و ساختار دفاعی را آنقدر خوب کرد که همیشه یاد و اثرش در ایران باقی است، اما ناظم الشریعه یک اثر جوانگرایی هم از خود نگذاشت. ما به راحتی نسل طلایی فوتسال که می‌توانست الگویی برای نسل آینده باشد و حتی می‌توانست قهرمان جهان شود را از دست دادیم.

کارشناس فوتسال گفت : پزشکان ما هم قصور کردند، وقتی حسین طیبی لژیونر فوتسال مصدوم است چرا به جای این بازیکن یک جوان و جویای نام را به تیم اضافه نکردیم؟ رفتن طیبی با تیم ملی به لیتوانی با اینکه بازیکن بزرگ و با ارزشی است چه سودی برای تیم ملی داشت؟ تیم ملی بازیکنانش یکی یکی در حال مصدوم شدن بودند و ما بازیکن مناسبی نداشتیم که جایگزین کنیم. این یک اشتباه بزرگ از سوی کادر فنی و پزشکان بود.  تیم ملی باید با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان راهی تورنمنت جام جهانی می‌ شد. فرقی ندارد چه تورنمنت تایلند و چه تورنمنت بلاروس باشد. بازیکنان جوان باید میدان ببینند تا تجربه مناسب را به دست آورند. در حال حاضر فوتسال ما به جز این نسل طلایی که وجود دارد برای آینده پشتوانه‌سازی نداشته و نسل  طلایی فوتسال ما با برنامه‌ریزی غیرمنطقی از بین رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها