يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۱۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۷ مهر ۱۴۰۰
اکنون ممکن است زمان خوبی برای ترک سیگار باشد؛
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افراد سیگاری ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شوند و همچنین احتمال مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها بیشتر است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دیلی‌میل، داده های جدید پزشکی نشان می دهد افراد سیگاری در مقایسه با دیگران، بیشتر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست می دهند. براساس داده های این پژوهش، افراد سیگاری ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شوند و همچنین احتمال مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها بیشتر است.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد پرونده‌ ۴۲۱ هزار بیمار را تجزیه و تحلیل کردند؛ آنها دریافتند افراد سیگاری بیشتر در بیمارستان بستری شده و بر اثر ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نتایج برخی مطالعات حاکی بود، افراد سیگاری ممکن است کمتر در بیمارستان بستری شوند، اما به گفته محققان، سیگاری‌هایی که به کووید مبتلا می شوند ۸۰ درصد بیشتر از کسانی که سیگار مصرف نمی‌کنند، در بیمارستان بستری می‌شوند و این داده‌های جدید نتایج قبلی مبنی بر مصون بودن افرادی که سیگار استعمال می‌کنند را نقض می‌کند.

این تحقیق، توسط دانشگاه آکسفورد  تصویر واضح‌تری در مورد موضوع مصرف سیگار و ویروس کرونا به تصویر می‌کشد.

اشلی کلیفت، سرپرست تیم تحقیق گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که سیگار کشیدن با خطر ابتلا به کووید شدید ارتباط دارد. همانطور که سیگار کشیدن بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان‌های مختلف و سایر شرایطی که ما می‌دانیم استعمال سیگار با آنها ارتباط دارد، به نظر می رسد که این امر برای کووید نیز یکسان است، بنابراین اکنون ممکن است زمان خوبی برای ترک سیگار  باشد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها