يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۴۵     ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از سیاست کاهش جمعیت گفت: یکی از برنامه‌های سعودی‌ها و وهابیت از بین بردن اکثریت مطلق جمعیت شیعی در تمام شهرهای ایران است.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حاکمیت نظام اسلامی بر کشور اظهار داشت:‌ هویت اسلامی موجب ترقی و استقلال روزافزون کشور شده است و‌ بدون شک نقش علمای شیعه و روحانیت در اعتلای نظام، انقلاب و کشور بی‌بدیل است.

این مرجع تقلید افزود: وقتی زمام امور یک انقلاب مردمی و حتی با ریشه‌های اسلامی به دست روحانیت اصیل همچون بزرگان شیعه نباشد، نمی‌توان انتظار ظهور نظامی همچون جمهوری اسلامی را داشت، همین امروز وقتی به انقلاب‌های منطقه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بزرگان فقهی آنان در الازهر به جای اینکه از انقلاب اسلامی مردم خود در راه مقابله با فساد و منکر اصلی در منطقه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کنند، فتوا می‌دهند که باید سرمایه‌های مردمی در راستای سقوط بشار اسد و سوریه و مقاومت به کار گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در جهت دهی صحیح به حرکت نظام و انقلاب اسلامی ادامه داد: در این دوران به روشنی دیده می‌شود که فقط مردم ایران با تمام وجود پشتیبان مرجعیت، روحانیت و نظام اسلامی هستند، ‌از این رو دشمنان برنامه‌های زیادی برای منحرف کردن نسل جوان از مسیر صحیح طراحی کرده‌اند که مسئولان باید به خوبی مراقب این حرکات باشند.

این مرجع تقلید با هشدار نسبت به فعالیت گروه‌های منحرف و تکفیری و وهابی به منظور ایجاد اغتشاش و فتنه انگیزی در استان‌های خاص کشور تصریح کرد: روحانیون و علمای دینی باید در روستاهای مختلف کشور حضور یابند تا اگر انحراف و فعالیت ضد دینی در این مناطق آغاز شد، با برنامه‌های تبلیغی و همکاری مسئولان این اقدامات را خنثی کنند.

وی در ادامه بر لزوم تعمیر و توسعه مدارس علمیه در شهرستان تبریز و استان آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: حفظ نظام از مهم‌ترین وظایف آحاد جامعه است،‌ در این راستا همه مسئول هستند، البته روحانیون در زمینه برطرف کردن شبهات فکری و اعتقادی و همچنین افزایش معلومات دینی و فرهنگی مردم کوشا هستند، ولی مابقی امور باید از سوی مدیران و مسئولان کشور در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و ... تامین شود.

آیت الله سبحانی در ادامه به حضور اقلیت‌های مذهبی و فرقه‌ای در مناطق شمال شرقی و شرق کشور اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های سعودی‌ها و وهابیت در ایران، از بین بردن تراکم و اکثریت جمعیتی شیعیان در مناطق مرزی و همچنین پراکنده کردن جمعیت در شهرهای مختلف و از بین بردن اکثریت مطلق شیعیان در تمام شهرهای ایران است.

وی اضافه کرد: ترویج کاهش جمعیت و میزان تولد در کشور از هر نقطه‌ای که شروع شد، درست نبود و اگر به این منوال پیش برویم و از این مسایل غافل باشیم، 40 سال بعد به اشتباه امروز خود پی می‌بریم که آن روز دیگر توازن جمیعتی شیعیان نسبت به گروه‌های دیگر به شکل فعلی نیست و دستخوش تغییرات گسترده شده است، مسئله‌ای که در برخی شهرهای ایران هم اینک نیز مشاهده می‌شود.

این مرجع تقلید فقر و مشکلات فرهنگی در برخی مناطق کشور را از جمله مسایلی ذکر کرد که ممکن است در تبلیغات دشمنان اسلام، مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله سبحانی بر لزوم توجه به رفع مشکلات استان آذربایجان شرقی و مردم ولایت مدار این استان تاکید کرد و گفت: مردم این استان همواره پاسدار انقلاب و حرمت دین و اهل بیت(ع) بوده‌اند و باید با تلاش بی وقفه در زمینه رفع مشکلات استان، ‌به اعتلای روز افزون آن دیار در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... توجه بیشتری شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناظری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۲
۸
۸
این اسمش تبعیض نیسته بس چیه ما که نم تونیم برای بچه دار شدن از کسی دستور بگیریم در ضمن هر سنیی هم وهابی نیست انشا الله خدا به شما نیز کمک کند
پاسخ
vahid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۱
هنوز در خوابیم کاش سری هم به آذربایجان غربی بزنید ببینید چه خبره؟
حتی برای وضو گرفتن هم در مسجدشان اعتراض کردند در حالیکه زمانی آن مساجد متعلق به شیعیان بودند و ساخت دست خود شیعیان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها