کد خبر: ۴۹۳۶۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۴ مهر ۱۴۰۰
تحلیل احساس شادی کاربران توئیتر فارسی در روزهای پرفروغ کشتی؛
حضور موفقیت‌آمیز تیم ملی کشتی در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و کسب مدال‌های پیاپی موجی از شادی را میان مردم به وجود آورد.

هدیه شادی‌بخش کشتی‌گیران ایرانی به کاربران شبکه‌های اجتماعی + اینفوگرافیبه گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، به گواه مطالعات و بررسي‌هاي علمي و كارشناسي، شادي عمومي و نشاط و اميد اجتماعي يكي از عناصر شتاب‌دهنده در پيشبرد اهداف توسعه‌اي يك جامعه و ملت است. در جامعه شاد و خوشحال، افراد مشاركت موثرتر و هدفمندتري در امور ملي خواهند داشت. در عصر جديد و در شرايطي كه تكنولوژي، عرصه‌هاي زندگي و زيستي انسان را درنورديده است توجه به جريان شادي واقعي كه روح آدمي را در كنار جسم او نوازش مي‌دهد اهميت سترگي يافته است.

اصولا خروجي جامعه شاد و اميدوار با خروجي و دستاورد جامعه غمگين بسيار متفاوت است. مي‌توان گفت در جامعه شاد و انرژيك، شاخص‌هايي مانند رشد اقتصادي و رفاه اجتماعي و در مجموع رضايت اجتماعي در حد قابل قبول و بالايي قرار دارد و برعكس در جامعه غمگين، وضعيت متفاوت است. شادي و نشاط نقش مهمي در تامين و ارتقاي سلامت فرد و جامعه دارد و مي‌تواند در كنار حس خرسندي و اميد و اعتماد، سرعت‌دهنده تحقق توسعه ملك و ملت باشد. برخي دانشمندان معتقدند: «اگر مردم يك جامعه، احساس شادكامي، خشنودي و رضامندي نكنند، نمي‌توان آن جامعه را توسعه يافته قلمداد كرد.»

پس می‌توان ورزش را یکی از مصداق‌های اصلی ایجاد کننده شادي عمومي و نشاط و اميد اجتماعي در جامعه دانست. همانطور که در چند روز اخیر حضور موفقیت‌آمیز جوانان تیم ملی کشتی ایران در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و کسب مدال‌های پیاپی موجی از شادی را میان مردم ایران به وجود آورد.

در همین راستا ‏لایف‌وب (http://www.lifeweb.ir/) به کمک سرویس‌ تحلیل عواطف هوش مصنوعی با بررسی بیش از 1.5 میلیون توییت منتشر ‏شده توییتر فارسی در 11 مهر دریافت که این مسابقات مهم‎ترین رخدادی بوده که عواطف کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

پیروزی حسن یزدانی در مقابل رقیب قدرتمند خود، بیشترین حس شادی را برای کاربران ‏ایجاد کرده و این احساس با کسب مدال طلا توسط امیرحسین زارع تکمیل شده است.

هدیه شادی‌بخش کشتی‌گیران ایرانی به کاربران شبکه‌های اجتماعی + اینفوگرافی

این ‏پیروزی‌ها باعث شده که #حسنی_زدانی و #امیرحسین_زارع، به ترتیب سومین و پنجمین هشتگ ‏پرتکرار در توییتر و در تلگرام اولین و سومین اسامی پرتکرار باشند.

قله‌های بعدی نمودار شادی توییتر در تصاحب کشتی‌گیران فینالیست است که با برد حریفان خود و صعود به دیدار نهایی، برای کاربران احساس شادی ایجاد کرده و ‏در انتظار مدال طلا نشسته‌اند.

ایجاد احساس شادی اجتماعی به دنبال موفقیت‎های ورزشی در جامعه، به نقش بی‌بدیل ورزش در تقویت هویت ملی اشاره می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها