يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۶۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۷ مهر ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور نسبت به کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شرق و شمال شرق و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بر اساس آخرین خروجی مدل هواشناسی سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش باران و در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر،‌ بارش باران و وزش باد پیش بینی شده است.

فردا یکشنبه در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.  روزهای دوشنبه و سه شنبه جو پایدار و آسمانی صاف در کشور حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می‌شود. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از استان‌های یزد، اصفهان و کرمان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

 از روز یکشنبه تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در شمال غرب،‌سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ : گیلان و مازندران

اثر مخاطره: احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال کاهش دید.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ها، جمع آوری دام از مجاورت رودخانه‌ها و دره‌ها.

توصیف سامانه دوم: کاهش محسوس دما به ویژه در ساعات اولیه صبح بین ۵ تا ۱۰ درجه

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

نوع مخاطره: کاهش نسبی دما (به‌طور میانگین بین ۵ تا ۱۰ درجه)

منطقه اثر: استان‌های شمال شرق و شرق.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به برخی از محصولات کشاورزی.

توصیه: جمع‌آوری محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم برای کشاورزان، مرغداران و گلخانه داران.

توصیف سامانه سوم: افزایش شیو فشاری

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید.

منطقه اثر: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، کرمان، شمال اصفهان.

اثر مخاطره: خیزش گردو خاک، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازهای موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: حفظ و مستحکم کردن سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد از حاشیه تابلوها، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

توصیف سامانه اول: افزایش ارتفاع موج همراه با بارش باران و وزش باد

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل به همراه بارش باران.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی.

توصیه: اجتناب از شنا، جلوگیری از تردد قایق‌های تفریحی و کوچک بویژه به نقاط فراساحل و احتیاط در تمت فعالیت‌های دریایی.

توصیف سامانه دوم: افزایش ارتفاع موج و وزش باد

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۸

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل.

منطقه اثر: مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس.

توصیه: ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها