أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۷۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۸ مهر ۱۴۰۰
تاریخچه تقابل‌های ایران و کره جنوبی در قرن بیست و یکم، با برتری چشم‌گیر ایران مقابل فوتبال توسعه یافته و مدرن رقیب سنتی در شرق آسیا همراه بوده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، تیم های ملی ایران و کره جنوبی سه شنبه بیستم مهر در چارچوب هفته چهارم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به میدان می‌روند و یکی از مصاف‌های سنتی و حساس فوتبال آسیا را به عنوان دو ابر قدرت این قاره برگزار می‌کنند.

هر دو تیم تاکنون امتیازهای ارزشمندی را در مسیر صعود به جام جهانی قطر کسب کرده‌اند و در واقع همانطور که انتظار می‌رفت، ایران و کره بخت‌های نخست صعود از این گروه هستند و چهار تیم دیگر، باید برای رتبه سوم و سهمیه بازی پلی‌آف تلاش کنند.

برای چهارمین بار متوالی است که این دو تیم در انتخابی جام جهانی در مسیر هم قرار گرفته‌اند. پیش از این، ایران و کره در انتخابی جام‌های جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفته بودند که تلخ‌ترین اتفاق مربوط به انتخابی جام جهانی آفریقای جنوبی می‌شود که تیم ملی ایران از صعود به آن رقابت‌ها بازماند.

دیدار ایران و کره جنوبی پرتکرارترین مصاف تاریخ فوتبال این دو کشور محسوب می‌شود. دو تیم تاکنون ۳۵ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۱۵ پیروزی به نفع ایران، ۱۲ پیروزی به نفع کره و ۸ تساوی است. البته تا چند سال قبل آمار برعکس بود و کره جنوبی دست بالا را در مصاف‌های دو کشور داشت ولی از زمان حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران، ورق برگشت که حاصل آن ۴ پیروزی تیم ملی در دیدارهای رسمی و دوستانه اخیر بوده است.

فوتبال مدرن و پیشرفته کره، قربانی نبوغ ایرانی‌ها در قرن بیست و یکم

دو تیمی که روی هم رفته پنج بار قهرمان قاره کهن شده‌اند، در قرن بیست و یکم هم دیدارهای حساس و پرتعدادی را برگزار کرده‌اند که چند دیدار با خاطرات شیرینی برای ایران همراه بود از جمله برتری ۴ بر ۳ ایران مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های ۲۰۰۴ آسیا با هدایت برانکو ایوانکوویچ و جادوی علی کریمی و همینطور برتری یک بر صفر ایران در زمین کره جنوبی در آخرین دیدار از انتخابی حام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که رضا قوچان نژاد منجی ایران و کارلوس کی‌روش شد.

در این گزارش قصد داریم دیدارهای ایران و کره جنوبی در قرن بیست و یکم را بررسی کنیم که شاید برای برخی از فوتبال دوستان با خاطرات تلخ و شیرینی همراه باشد.

۱۸ دیدار در قرن بیست و یکم

از سال ۲۰۰۰ میلادی به این سمت، دو تیم ۱۸ بار در دیدارهای رسمی و دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن ۹ پیروزی برای ایران، ۴ پیروزی برای کره جنوبی و در نهایت ۵ تساوی بوده است که نشان از برتری کامل ایران بر یکی از قدرت‌های آسیا دارد.

در واقع با وجود تمام پیشرفت‌های فوتبال کره جنوبی در سال‌های گذشته و حضور لژیونرهای فوتبال این کشور در تیم‌های سرشناس اروپایی از جمله منچستریونایتد و تاتنهام انگلیس، هنوز فوتبال این کشور برابر ایران حرف چندانی برای گفتن ندارد و در اکثر مواقع با شکست، ایران را ترک کرده است.

سال ۲۰۰۰: ایران یک – کره جنوبی ۲ (جام ملت‌های آسیا – تریپولی)

سال ۲۰۰۱ : ایران صفر – کره جنوبی یک (بازی دوستانه – قاهره)

سال ۲۰۰۴ : ایران ۴ – کره جنوبی ۳ (جام ملت‌های آسیا – جینان چین)

سال ۲۰۰۵ : ایران صفر – کره جنوبی ۲ (بازی دوستانه – سئول)

سال ۲۰۰۶ : ایران یک – کره جنوبی یک (مقدماتی جام ملت‌های آسیا – سئول)

سال ۲۰۰۶ : ایران ۲ – کره جنوبی صفر (مقدماتی جام ملت‌های آسیا – تهران)

سال ۲۰۰۷ : ایران صفر – کره جنوبی صفر؛ در ضربات پنالتی کره با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری دست یافت. (جام ملت‌های آسیا – کوالالامپور مالزی)

سال ۲۰۰۹ : ایران یک – کره جنوبی یک (مقدماتی جام جهانی – تهران)

سال ۲۰۰۹ : کره جنوبی یک – ایران یک ( مقدماتی جام جهانی – سئول)

سال ۲۰۱۰ : کره جنوبی صفر – ایران یک (بازی دوستانه – سئول)

سال ۲۰۱۱ : ایران صفر – کره جنوبی  یک (جام ملت‌های آسیا – دوحه قطر)

سال ۲۰۱۲ : ایران یک – کره جنوبی صفر (مقدماتی جام جهانی – تهران)

سال ۲۰۱۳: کره جنوبی صفر – ایران یک (مقدماتی جام جهانی – سئول)

سال ۲۰۱۴: ایران یک – کره جنوبی صفر (بازی دوستانه– تهران)

سال ۲۰۱۶: ایران یک – کره جنوبی صفر ( مقدماتی جام جهانی – تهران)

سال ۲۰۱۷: کره جنوبی صفر– ایران صفر ( مقدماتی جام جهانی – سئول)

سال ۲۰۱۹: کره جنوبی یک – ایران یک ( بازی دوستانه– سئول)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها