يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۸۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۸ مهر ۱۴۰۰
مردی که متهم است در یک درگیری یکی از چشم‌های همسایه‌اش را نابینا کرده، از سوی قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه ایران: مردی که متهم است در یک درگیری یکی از چشم‌های همسایه‌اش را نابینا کرده، از سوی قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از خرداد سال ۹۷ به‌دنبال وقوع درگیری میان دو همسایه در منطقه فشم آغاز شد.

در آن درگیری مرد ۴۰ ساله‌ای که از ناحیه چشم مصدوم شده بود به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت شدت ضربه موجب تخلیه چشم راست او شد. با شکایت وی، متهم 45 ساله بازداشت شد و به درگیری اعتراف کرد اما مدعی شد قصدش کور کردن چشم همسایه نبوده است.

پس از آن برای متهم کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد که در این جلسه دادگاه، شاکی درخواست قصاص کرد.

به‌همین دلیل هیأت قضات تصمیم گرفتند پرونده را برای بررسی بیشتر در خصوص قصاص چشم به پزشکی قانونی بفرستند. در این میان پزشکی قانونی پس از معاینات چشم شاکی اعلام کرد با توجه به این که چشم وی به طور کامل تخلیه و نابینا شده است امکان قصاص چشم وجود دارد.

با اعلام این نظر، متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در ابتدای جلسه شاکی دوباره درخواست قصاص کرد و گفت: ما سال‌ها با هم اختلاف داشتیم. آن روز درگیری میان ما بالا گرفت و با چاقو به چشمم ضربه زد. من در این 4 سال بشدت آزار دیدم و به هیچ عنوان قصد گذشت ندارم.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: روز حادثه شاکی به مقابل خانه‌ام آمد و با داد و فریاد گفت که از دست مزاحمت‌های من خسته شده و باید خانه‌ام را بفروشم و بروم. می‌خواستم در خانه را ببندم که مانع بسته شدن در خانه شد و باهم درگیر شدیم او به رویم چاقو کشید و به سمتم حمله کرد، من هم چاقو را از او گرفتم و یک ضربه زدم من چاره‌ای به جز ضربه زدن به او نداشتم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و نظریه پزشکی قانونی، حکم به قصاص چشم متهم صادر کردند‌.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها