أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۴۰۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۱ مهر ۱۴۰۰
کمیسیون عالی انتخابات عراق جدیدترین جزئیات و زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور را ارائه داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، کمیسیون عالی انتخابات عراق، تاریخ اعلام نتیجه نهایی انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور را تعیین کرد.

به گزارش «الفرات نیوز و شفق نیوز»، «عماد جمیل»، عضو تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی انتخابات عراق، در نشستی مطبوعاتی، گفت «زمان ارائه شکایات درباره نتایج انتخابات و فرایند بررسی آن‌ها از سوی کمیسیون انتخابات و تصمیم گیری درباره آن‌ها از سوی دادگاه عالی عراق، نشان می‌دهد که نتایج نهایی انتخابات احتمالا ۲۰ روز دیگر یعنی اواخر ماه اکتبر اعلام خوهد شد.»

وی اظهار داشت «نتایجی که اعلام شده، اولیه هستند و امکان تغییر آن به شکلی گسترده وجود دارد.»

به گفته وی، «نتایج اعلام شده نهایی نیستند و کمیسیون انتخابات التزامی به آنها ندارد چرا که شمار افراد پیروز در انتخابات، اسامی آن‌ها و تعداد کرسی‌هایی که به آن‌ها تعلق دارد، هنوز اعلام نشده است.»

این عضو تیم رسانه‌ای کمیسیون انتخابات عراق در بخش دیگری ضمن بیان این مطلب که کمیسیون انتخابات از فردای انتخابات، شکایت‌هایی را دریافت کرده گفت که کمیسیون تاکنون شکایتی را درباره بازی با آرا و یا تغییر نتیجه انتخابات، دریافت نکرده است.

همچنین «حسن سلمان»، مدیر بخش رسانه‌ای کمیسیون عالی انتخابات عراق در مصاحبه با «شفق نیوز» گفت که نتایج شمارش و بازشماری دستی آرا در ۸ هزار و ۵۴۷ مرکز انتخاباتی انجام شده است.

این مقام کمیسیون انتخابات عراق گفت «بخشی از آرا به دلیل نیاز به بازشماری و تثبیت آنها، در نتایج اولیه اعلام نشده است؛ بخش دیگری از آرا که مربوط به ۳ هزار و ۶۸۱ مرکز انتخاباتی بوده بازشماری شده و به مرکزی در بغداد برای بازشماری انتقال داده شده‎اند؛ مجموع مراکز انتخاباتی که آرای آن‌ها شمارش و به صورت دستی نیز بازشماری می‌شود، به ۱۲ هزار و ۲۲۸ می‌رسد.»

این در حالی است که ائتلاف «النهج الوطنیه» عراق در بیانیه‌ای خواستار بازشماری تمامی آرا در مراکز انتخاباتی شد.

همچنین هیئت هماهنگی مقاومت عراق طی بیایه‎ای، انتقاداتی را درباره نحوه عملکرد کمیسیون عالی انتخابات این کشور مرطرح کرد.

در همین حال برخی منابع رسانه ای عراق مدعی شده‎اند که پس از بازشماری بخشی از آرای انتخاباتی، از تعداد کرسی‎های پارلمانی ائتلاف صدر کاسته شده است؛ کمیسیون عالی انتخابات عراق تاکنون این موضوع را تایید نکرده است.

کمیسیون عالی انتخابات عراق روز سه شنبه بر اساس آنچه نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور خوانده، اعلام کرد که ائتلاف صدر پیشتاز انتخابات این کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها