أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۴۱۶۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۲ مهر ۱۴۰۰
سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: کمبودمرغ به دلیل این است که مرغ به جای توزیع دولتی یا شبکه‌ای، به صورت توزیع غیرشبکه‌ای منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، محمدعلی کمالی، سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، در خصوص وضعیت عرضه مرغ در بازار گفت: کمبود مرغ در بازار، به آن صورت وجود ندارد ولی به واسطه این که بین قیمت دولتی و بازار آزاد فاصله وجود دارد همچنین استان‌ها نیز به صورت مجزا در خصوص نحوه تحویل مرغ تصمیم گیری می‌کنند و بخشی از مرغ‌ها خارج از شبکه توزیع می‌شوند.

وی افزود: برخی از استان‌ها اجازه دارند که در استان خود مرغ را بالای ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۱۹ هزار تومان بفروشند حتی استان‌هایی که بر قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان پافشاری می‌کنند ممکن است در استان خود مرغ را ۱۷ هزار و ۱۰۰ کشتار کنند و بعد از اینکه مرغ را قطعه بندی کردند به استان تهران منتقل می‌کنند.

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: مرغ را از استان‌ها به تهران انتقال می‌دهند ولی این انتقال مرغ از استان‌ها به تهران با قیمت خارج از شبکه صورت می‌گیرد و در تهران قیمت مرغ استانها به ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان می‌رسد.

کمالی اظهار کرد: اگر کمبودمرغی وجود دارد به دلیل این است که در توزیع مرغ به جای توزیع دولتی یا شبکه‌ای، به صورت توزیع غیرشبکه‌ای منتقل می‌شود بنابراین ممکن است مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار کمتر باشد ولی به این صورت نیست که دیگر مرغ ۳۵ الی ۴۰ هزار تومانی در بازار نباشد.

وی بیان کرد: درتمامی اجزای صنعت طیور بازار رقابتی است و لذا در بازار رقابتی قیمت‌های دستوری خیلی نمی‌تواند کارکرد داشته باشد و فقط باعث می‌شود یک سری از مرغداران جریمه شوند و جوجه ریزی نکنند که باعث می‌شود مرغ در بازار کاهش پیدا می‌کند اگر قیمتی هم می‌خواهند تععین کنند این قیمت منطقی باشد.

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: در حال حاضر بین قیمت واقعی، هزینه‌های واقعی و قیمت دستوری فاصله وجود دارد که باعث می‌شود توزیع مرغ خارج از شبکه باشد.

وی در خصوص وضعیت عرضه نهاده توسط سامانه بازارگاه برای مرغداران گفت: سامانه بازارگاه در اعلام حواله سعی کرده تا عمل کند، ولی در تامین نهاده این عمل صورت نمی‌گیرد یعنی این که حواله تبدیل به ذرت و کنجاله سویا شود روند طولانی دارد.

کمالی خاطر نشان کرد: کیفیت نهاده‌ها پایین است و مرغداران از این وضعیت ناراضی هستند، زیرا در تولید آن‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تلفات آن‌ها افزایش پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها