يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۴۵۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۸ مهر ۱۴۰۰
برای نخستین بار در جهان جراحان موفق به پیوند کلیه حیوان به انسان شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: برای نخستین بار در جهان جراحان موفق به پیوند کلیه حیوان به انسان شدند.

پیوند کلیه حیوان به انسان برای نخستین بار در جهان
به نقل از رویترز، برای نخستین بار در جهان جراحان آمریکایی موفق به پیوند کلیه حیوان به انسان شدند. این عمل جراحی که در نیویورک صورت گرفت، متخصصان اقدام به پیوند کلیه یک خوک به انسان کردند.

روشی که در «NYU Langone Health» در شهر نیویورک انجام شد، شامل استفاده از خوکی بود که ژن‌های او تغییر کرده بود؛ به طوری که این تغییر باعث شد مولکولی که باعث تحریک پس زدن پیوند می‌شود کنترل شود.

محققان به رویترز گفتند، گیرنده یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی با علائم اختلال عملکرد کلیه بود که خانواده وی با انجام این آزمایشات بر روی بیمار موافقت کرده بودند. به مدت سه روز کلیه جدید به عروق خونی او متصل شد و در خارج از بدن او نگهداری شد و به محققان امکان دسترسی به آن را داد.

پیوند کلیه حیوان به انسان برای اولین بار در جهان

به گفته کارشناسان، کلیه جدید به مدت سه روز به عروق خونی او متصل و در خارج از بدن او نگهداری شد و به محققان امکان دسترسی به آن را داد. روبرت مونتگومری، جراح پیوند و سرپرست این مطالعه گفت: نتایج آزمایش عملکرد کلیه پیوندی بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها