أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۹۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۳ آبان ۱۴۰۰
میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ ، برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب، 70، 40 و 25 میلیون تومان بوده، مبلغ اقساط و نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400، برای وام 70 میلیونی، یک میلیون و ششصد هزار تومان، پنج ساله ، برای وام 40 میلیونی، یک میلیون و سیصد هزار تومان، سه ساله و و برای وام 25 میلیونی، هشتصد و چهل و دو هزار تومان، سه ساله می باشد.

به گزارش پایگاه 598، وام اجاره مسکن که پرداخت آن به مستاجران از سال گذشته آغاز گردیده، یکی از طرح هایی است که در جهت حمایت دولت از مستاجران اجرا شده و در این مدت با استقبال گسترده مستاجران نیز مواجه گردیده است، به نحوی که در سال گذشته در حدود 920 هزار سرپرست خانوار برای دریافت این وام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ثبت نام نمودند.

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در رابطه با وام اجاره مسکن برای مستاجران وجود داشته این مساله است میزان وام اجاره مسکن چقدر می باشد؟ به علاوه مبلغ اقساط وام اجاره مسکن و نحوه بازپرداخت آن نیز از مهم ترین سوالاتی است که در این رابطه مطرح بوده، چرا که تا زمانی که متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن از میزان وام و قسط آن مطلع نشده، نمی توانند در مورد توانایی مالی خود برای بازپرداخت آن تصمیم گیری صحیحی نمایند. 

با توجه به آنچه گفته شد در این مقاله به بررسی مسایل مربوط به میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ می پردازیم؛ با این توضیح که ابتدا در مورد مبلغ وام اجاره مسکن 1400 توضیح داده و سپس، میزان اقساط و نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ را بررسی خواهیم نمود.

 

 

برای ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن کلیک کنید .

 

سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۰

ثبت نام در هر سامانه ای من جمله سایت سمن همواره با سوالاتی برای ثبت کنندگان در آن همراه می باشد. مهم ترین و اولین سوالی که در رابطه با وام اجاره مسکن مطرح می شود، این سوال است که میزان وام اجاره مسکن چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت ، در سال گذشته، مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، برای شهر تهران ، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب، 50، 30 و 15 میلیون تومان بوده. اما با توجه به مساله تورم، میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ترتیب زیر می باشد:

سقف میزان وام اجاره مسکن 1400 برای شهر تهران: 70 میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ برای کلانشهرها: 40 میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن 1400 برای سایر شهرها: 25 میلیون تومان

منظور از کلانشهرها در اطلاعیه های صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی در رابطه با وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ ، شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر بوده که شامل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می گردد.

میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400

با توجه به افزایش میزان وام اجاره مسکن سال 1400 نسبت به سال گذشته و افزایش تورم که با کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه از جمله مستاجران همراه بوده است، پیش بینی می شود که امسال آمار بیشتری از ثبت نام مستاجران  دارای شرایط  همچون دارندگان شرایط ثبت نام مسکن اولی ها رابرای وام ودیعه مسکن شاهد باشیم. 

با این وجود، از آنجا که درخواست کنندگان وام اجاره مسکن، قشر مستاجران جامعه بوده و درآمد این قشر نیز معمولا پایین می باشد،  یکی از دغدغه های متقاضیان تسهیلات ودیعه خانه این می باشد که میزان اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ چقدر است؟ و اینکه آیا آنها توانایی مالی بازپرداخت قسط وام اجاره مسکن سال 1400 را داشته یا اینکه میزان اقساط وام اجاره مسکن به گونه ای است که از توانایی مالی آنها خارج می باشد؟

در جواب این پرسش ها باید گفت، میزان اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ همانند ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، بستگی به مبلغ وام دریافت شده دارد ، به نحوی که با افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، میزان اقساط وام اجاره مسکن نیز افزایش می یابد. مطابق آنچه در مورد مبلغ وام اجاره مسکن 1400 در بخش قبل گفته شد، اقساط تسهیلات ودیعه خانه به صورت زیر می باشد:

میزان اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ برای تسهیلات 70 میلیون تومانی در تهران: یک میلیون و ششصد هزار تومان

میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 برای تسهیلات 40 میلیون تومانی در کلانشهرها: یک میلیون و سیصد هزار تومان

میزان اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ برای تسهیلات 25 میلیون تومانی در سایر شهرها: هشتصد و چهل و دو هزار تومان

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۰

پس از اینکه در مورد میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ و میزان اقساط این تسهیلات توضیح دادیم، اکنون در این بخش، به نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ می پردازیم. مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir نرخ سود و نحوه بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن 1400 به شرح زیر می باشد:

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ برای مستاجران تهران: 5 ساله با نرخ سود 13 درصد

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 برای مستاجران کلانشهرها: 3 ساله با نرخ سود 13 درصد

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن ۱۴۰۰ برای مستاجران سایر شهرها: 3 ساله با نرخ سود 13 درصد

ثبت نام وام اجاره مسکن در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها صرفا از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir انجام میگیرد.

* دینا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها