يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۴۹۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۴ آبان ۱۴۰۰
عقده‌گشایی علیه بازگشت امید به مردم؛
در حالی که کمتر از سه ماه از آغاز دولت سیزدهم می گذرد، اصلاحات و رسانه های وابسته به آنان به اندازه تمام هشت سال کارِ نکرده دولت روحانی، از دولت جدید توقع و انتظار معجزه دارند.

حملات همه جانبه رسانه های زنجیره ای به دولت رئیسی/ از شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» تا بنزین «14 هزارتومانی»!به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالی که کمتر از سه ماه از آغاز دولت سیزدهم می گذرد، اصلاحات و رسانه های وابسته به آنان به اندازه تمام هشت سال کارِ نکرده دولت روحانی، از دولت جدید توقع و انتظار معجزه دارند.

اصلاحیون و حامیان دولت قبل که خود به جای طلبکاری باید پاسخگو و عذرخواه هشت ساله دوران تاریک دولت روحانی باشند، در رسانه های خود با انتشار گزارش هایی سعی در نا امید کردن مردم دارند. اصلاح طلبان که از مقصران و بانیان وضعیت کنونی جامعه هستند امروز نمی‌خواهند مانند مردم به آینده‌ای خوش امیدوار باشند.

طلبکاری به ‌جای پاسخگویی و عذرخواهی

نگاهی به برخی تیتر رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و اظهارات اخیر آنها نشان می‌دهد که بازندگان سیاسی انتخابات ریاست جمهوری از یک‌سو سعی می‌کنند تمام مشکلات کنونی را گردن دولت سیزدهم بیندازند و از یکسو تمام هم‌وغم خود را سنگ‌تراشی و چوب نهادن لای چرخ دولت گذاشته‌اند.

به‌عبارت‌دیگر، مدعیان اصلاحات امروز به ‌جای پاسخگویی و عذرخواهی، طلبکار شده و دست پیش را گرفته‌اند که پس نیفتند!

حملات همه جانبه رسانه های زنجیره ای به دولت رئیسی/ از شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» تا بنزین «14 هزارتومانی»!

بیداری اصلاحیون از خواب خرگوشی در سال ۱۴۰۰!

همانطور که تیتر صفحه نخست رسانه های زنجیره ای را مشاهده میکنیم درمیابیم که اصلاح طلبان و حامیان دولت قبل پس از هشت سال از خواب خرگوشی بیدار شده و انتظار دارند تمام مشکلاتی که طی هشت سال در کشور نهادینه شده است را طی سه ماه حل و فصل شود. 

همانطور که آیت الله رئیسی هم در مصاحبه ای اشاره کرده بود: آثار تورمی ‌به دلیل تصمیمات قبل است که امروز روی سفره مردم نمایان شده است.

پر واضح است که دولت رئیسی میراث‌دار مشکلات و شرایط بسیار ناهمگن و سختی است که دولت روحانی طی 8 سال بی‌تدبیری و بی‌عملی به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی برجای گذاشته است از حجم نقدینگی و سقوط ارزش پول ملی، تورم و چند صد برابری قیمت مسکن، خودرو، ارز و... تا افزایش فاصله طبقاتی و فقر مطلق.

بسیار روشن است که تحول در کشور و تغییر ریل خدمت، زمان‌بر است و دولت رئیسی هم به‌خوبی توانسته از زمان استفاده کند چراکه همین اقدامات و تصمیمات حدوداً سه‌ماهه دولت رئیسی توانسته حتی به‌طور نیمه نصفه،‌ترمز تورم سرسام‌آوری که ماحصل تصمیمات غلط دولت قبلی است را در برخی حوزه‌ها بکشد.

علاوه بر موضوع مهار تورم، مسئله واکسیناسیون عمومی نیز شتاب بیشتری گرفته است. تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، تنها ۵ درصد از جمعیت ایران واکسینه شده بودند ولی از آن زمان به بعد، میزان افراد واکسینه شده به نزدیک 50 درصد رسیده است، همچنین بیش از 70 درصد ایرانیان، دُز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

با اقدامات دولت، امید مردم به بهبود معیشت و «تغییر به نفع مردم»بیشتر شد

آیت الله رئیسی از هفته اول آغاز دولتش، تقریبا در پایان هر هفته با اعضای کابینه به سفر استانی رفته و سعی دارد با دیدارهای چهره به چهره با مردم، اعتماد از دست رفته را برگرداند و از سوی دیگر همانطور که رسانه ها از نتایج این سفرها منتشر کرده اند، این سفرها باعث شده امید به آینده‌ای روشن افزایش یافته و این آغاز خوب، جوانه‌های اعتماد و امید به دولت سیزدهم را در افکار عمومی بارور کرده است.

حملات همه جانبه رسانه های زنجیره ای به دولت رئیسی/ از شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» تا بنزین «14 هزارتومانی»!

با این‌حال، امروز مردم به دولت رئیسی که عدالت‌گستری و گره‌گشایی از کار مردم را در اولویت خود قرار داده، اعتماد دارند و امیدشان را بازیافته‌اند.

نظرسنجی گالوپ: رضایت از عملکرد رئیسی در ایران بسیار بالاست

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی گالوپ نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد ایرانی‌ها از عملکرد دولت جدید ایران رضایت دارند.

 72 درصد از نمونه ایرانی شرکت‌کننده در نظرسنجی مرکز افکارسنجی گالوپ از عملکرد آیت‌الله رئیسی ابزار رضایت کرده‌اند.

گالوپ نوشته با آنکه حسن روحانی در رسانه‌های غربی به عنوان رئیس‌جمهور میانه‌رو شناخته می‌شود رضایت از عملکرد او در هیچ‌یک از نظرسنجی‌های این مرکز به بالاتر از 50 درصد نرسید. 

حملات همه جانبه رسانه های زنجیره ای به دولت رئیسی/ از شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» تا بنزین «14 هزارتومانی»!

در آخرین نظرسنجی از مقبولیت دولت روحانی که در نوامبر 2020 انجام شد تنها یک سوم ایرانی‌ها از عملکرد او ابراز رضایت کردند. 

گالوپ درباره دلیل اقبال عمومی به دولت آیت‌الله رئیسی نوشته فراهم کردن زمینه دسترسی مردم به واکسن‌ از منابع غیرغربی یکی از دلایل جهش در اعتماد به او در این نظرسنجی بوده است. 

این مرکزنظرسنجی در بخش پایانی گزارش خود تصریح کرده چنانچه دولت آیت‌الله رئیسی بتواند به وعده‌هایش در زمینه مقابله با کرونا و بهبود زندگی مردم کمک کند ایران در برابر فشارهای خارجی مقاوم‌تر خواهد شد. 

نتایج نظرسنجی گالوپ با نظرسنجی دیگری که به‌تازگی دانشگاه مریلند و مرکز افکار سنجی ایران‌پل انجام داده‌اند مطابقت و همسویی قابل‌توجهی داشت. بر اساس نظرسنجی دانشگاه مریلند، 54 درصد گفتند انتظار دارند سه سال آینده شرایط زندگی بهتری برای ایرانیان فراهم شود.

علاوه بر این، اکثریت قابل‌توجهی (70 تا 80 درصد) «تا حدی» یا «بسیار زیاد» به نهادهای اصلی حکومت، قوه قضائیه، رئیس‌جمهور و مجلس اعتماد دارند. اعتماد به پلیس و ارتش 83 درصد ارزیابی شده است.

اما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند القا کنند که مردم از دولت رئیسی ناراضی هستند و به آینده امیدی ندارند.

گوشه‌ای از کارنامه دولت موردحمایت اصلاح‌طلبان

دولت قبلی با وعده‌هایی روی کار آمد که مهم‌ترین آن، رفع تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی کشور بود. روحانی به مردم قول داده بود «آن‌چنان رونق اقتصادی ایجاد می‌کنم که اصلاً کسی دنبال یارانه نرود» اما ماحصل 8 سال دولت او، تورم و رکود و فقر در کشور بود؛ قیمت خودرو 7 برابر شد، مسکن 9 برابر و سکه و دلار 10 برابر و در بقیه کالاهای اساسی هم وضعیت به همین‌گونه بود!

حملات همه جانبه رسانه های زنجیره ای به دولت رئیسی/ از شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» تا بنزین «14 هزارتومانی»!

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ که 20 مهرماه سال جاری 1400 بخش‌هایی از آن در مجلس قرائت شد، بیش از 1200 مدیر دولتی روحانی دوشغله بودند؛ دولت فقط ۲۸ درصد احکام قانون بودجه را رعایت کرده و در اجرای ۷۲ درصد دیگر تخلف داشته است! دولت از دریافت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، اغماض و چشم‌پوشی کرده است! همچنین حذف سامانه‌های شفافیت‌ساز مثل کارت سوخت و طرح ایران کد و شبنم، بی‌مبالاتی نسبت به راه‌اندازی «سامانه جامع تجارت.»، کوتاهی در مقابل اقتصاد زیرزمینی چند صد هزارمیلیاردی و فرار مالیاتی 30 هزار میلیارد تومانی، فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری ده‌ها شرکت و کارخانه، ده‌ها هزار میلیارد تومان اختلاس و فساد در برخی بانک‌ها، پتروشیمی، صندوق ذخیره فرهنگیان و...، واگذاری رانت‌های هنگفت با حراج 60 تن طلا (سکه) و 18 میلیارد دلار ارز دولتی. بیش از 9 برابر کردن حجم نقدینگی که عمدتاًً به نابودی تولید و‌ اشتغال پرداخته است و... تنها گوشه‌ای از کارکرد و کارنامه دولت موردحمایت اصلاح‌طلبان بوده است.

سوار بر موج حاشیه‌ها
بازندگان سیاسی، واقعیت‌های میدانی را می‌بینند، هم همت و مجاهدت دولت و هم امید و اعتماد ملت ایران. آنها افقی روشن به‌سوی آینده خود نمی‌بینند و برای احیای حیات سیاسی و انتخاباتی خود در تلاش‌اند با دوپینگ در سیاست ورزی حتی اخلاق را زیر پا بگذارند. از مخدوش‌سازی و زیر سؤال بردن سفرهای استانی رئیس‌جمهور یا القا و پررنگ کردن اشتباهات لفظی تا برجسته‌سازی و متمرکز شدن بر دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی یا برجسته‌سازی تنش در مراسم معارفه یک استاندار و... .!

شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» و بنزین «14 هزارتومانی»!
به این موارد شایعه‌پراکنی‌هایی مانند دلار «280 هزار تومانی» یا بنزین «14 هزار تومانی» را هم بیفزایید.

حملات همه جانبه رسانه های زنجیره ای به دولت رئیسی/ از شایعه‌پراکنی دلار «280 هزارتومانی» تا بنزین «14 هزارتومانی»!

روزنامه‌های زنجیره‌ای، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتسب به اصلاح‌طلبان در روزهای اخیر، افزایش قیمت بنزین تا ۱۴ هزار تومان را در سطح گسترده‌ای شایعه کردند. همچنین یک کارشناس دولت روحانی بر اساس مفروضات غلط خود شایعه دلار 280 هزار تومانی را گزارش کرد و رسانه‌های زنجیره‌ای آن را برجسته کردند که درنهایت از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه تکذیب شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها