کد خبر: ۴۹۵۱۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۶ آبان ۱۴۰۰
یادداشت دانشجوی فلسطینی ساکن در ایران؛
شبهه دیگر برگرداندن خون ایرانی‌ها توسط فلسطینی‌ها است. خیلی‌ها مدعی بودند که فلسطینی‌ها خون ‌های اهدایی ایرانیان را قبول نکردند و آن را پس دادند، در حالی که ایران هیچوقت به کشوری دیگر خون نفرستاده است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، عمر ابوسمره دانشجوی فلسطینی ساکن در ایران در واکنش به  مهمترین شایعات و شبهات مطرحی که فلسطین و مردم ایران را نشانه رفته، سعی کرده است در یادداشتی تفهیم و روشنگری کند که در ادامه می آید:

فلسطین کشوری است که هیچ وقت آزاد نشده و همیشه درگیر جنگ با دشمن‌ است. دو مورد از بدترین دوره‌های جنگ فلسطین دوره انگلیس و رژیم اشغالگر اسراییل است، چرا که در این دو دوره مردم فلسطین انواع شکنجه و مظلومیت تجربه کردند. در طول تاریخ دشمنان اسلام برای تفرقه انداختن بین مسلمان‌ها از هر ابزاری کمک گرفته و تلاش می‌کنند تا بتوانند آنان را از همدیگر جدا کنند، تا شاید از این راه بتوانند بدون هیچ مانع و مشکلی بر آن‌ها تسلط یافته و آن‌ها را استعمار کنند؛ از جمله تلاش برای تفرقه بین شیعه و سنی است.

یکی از این شبهاتی که بسیار درباره فلسطین مطرح می‌کنند، فروش زمین فلسطینی‌ها به صهیونیست‌ها است. اما واقعیت امر این است براساس آمار موجود که همگی در اسناد ملی فلسطین موجود بوده و از دفاتر رسمی ثبت به دست آمده است فلسطینیان با درک موقعیتی که برای آن‌ها ایجاد شده بود، برخلاف شایعات هرگز زمین‌های خود را به یهودیان نفروختند. تنها ۱.۸% زمین‌ها مستقیما توسط آن‌ها به صهیونیست‌ها فروخته شده است و بقیه زمین‌هایی که از طریق فئودال ها، جریان ماسونی و یهودیان قدیمی ساکن فلسطین در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفت نیز شامل کمتر از ۷% کل فلسطین می‌شود، الباقی زمین‌ها را هم از طریق کشت وکشتار وبیرون‌کردن شهروندان اصیل به زور گرفتند. اگر به تاریخ نگاهی کلی داشته باشیم هیچ وقت نمی‌بینیم کشوری، مردمش آن را فروخته باشند. درست است که همه جای دنیا معامله و خرید و فروش هست، ولی هیچ وقت نشنیدیم کشوری کاملا فروخته شده باشد.

شبهه دیگر برگرداندن خون ایرانی‌ها توسط فلسطینی‌ها است. خیلی‌ها مدعی بودند که فلسطینی‌ها خون ‌های اهدایی ایرانیان را قبول نکردند و آن را پس دادند، در حالی که ایران هیچوقت به کشوری دیگر خون نفرستاده است در سال ۱۳۹۳ رئیس سازمان انتقال خون در ایران اعلام کرده بود که ما به هیچ وقت کشوری دیگری خون نفرستادیم.

شبهه دیگر؛ فلسطینی‌ها ناصبی هستند و شیعی ستیزند. این نیز صحت ندارد؛ چرا که بیشتر مردم فلسطین اهل تسنن‌اند، ولی ناصبی نیستند، در فلسطین همه ادیان سکونت دارند؛ مسیحی، یهودی، درزی... ونسبت به همه ادیان احترام میگذاریم. ما در غزه مسجد امام علی (علیه السلام) و مسجد الامام حسین (علیه السلام) داریم اسم‌های آل البیت را روی بچه‌ها خود می‌گذاریم و...

مطالب فوق قسمتی از شایعاتی است که درباره کشور خودم شنیده ام در مدتی که به عنوان دانشجو در ایران زندگی می‌کنم و خیلی سعی کردم تا جای که بتوانم واقعیت را به دیگران تفهیم کنم، امیدوارم مردم عزیز ایران سره را از ناسره تشخیص بدهند و بجای اینکه به حرف‌های بی اساس فتنه گران و دشمنان گوش کنند حقیقت ماجرا را دریابند وبه یاد بیآورند که همه ما مسلمانیم و باید دست در دست هم بگذاریم متحد باشیم و جلوی دشمنان اسلام یکپارچه بایستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها