أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۵۲۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس، گفت: واکسیناسیون از ابتدا اساس بازگشایی مدارس نبوده است، اصل اساسی در امر بازگشایی تراکم جمعیت و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس است.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا کمره ای معاون وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس، گفت: ما در الگوی بازگشایی مدارس به تدریج از مدارس کم جمعیت روستایی آغاز کردیم و از نیمه دوم آبان به سمت بازگشایی گسترده در سطح کشور خواهیم رفت، از این رو عمده بازگشایی‌ها در هفته پیش رو انجام خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه داشن آموزان مقاطع متوسطه واکسینه شده اند چرا برای اقناع و اطمینان خاطر بازگشایی بر اساس مقطع تحصیلی صورت نگرفته است، گفت:اصل اساسی در امر بازگشایی تراکم مدرسه و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس به جهت امکان رعایت مسائل بهداشتی از حیث فاصله گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد:بازگشایی با الگوی مورد نظر که نگاه به مناطق کم تراکم و مدارس کم جمعیت دارد، چرا که هر چه تعداد دانش آموزان حاضر درمدرسه و به ویژه کلاس کمتر باشد امکان رعایت بیشتر مسائل بهداشتی را فراهم خواهد کرد.

وی گفت:با توجه به همین اصل تعدادی از مدارس ممکن است مجوز دریافت نکرده باشند و تا تکمیل و ایجاد تمهیدات لازم جهت بازگشایی روند آغاز آموزش حضوری در آن‌ها به نیمه دوم آبان ماه موکول شده باشد.

سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس گفت:واکسینه شدن از ابتدا شرط بازگشایی نبوده است، اما یکی از عوامل آغاز بازگشایی گسترده مدارس در نیمه دوم آبان ماه همین تکمیل روند واکسیناسیون دانش آموزان بوده است، چرا که با توجه به گزارشات اعلام شده تا کنون بخش اعظمی از این دانش آموزان واکسینه شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که اعلام دیدگاه‌های مختلف از مراجع مختلف موجب سرگردانی و ایجاد تردیداتی برای خانواده‌ها شده است گفت:با توجه به اینکه موضوع بازگشایی یکی از موضوعات مهم در مقطع کنونی است، طبیعی است که نظرات چندگانه پیرامون آن وجود داشته باشد، اما آموزش و پرورش با در نظر گرفتن ملاحضات الگوی بازگشایی با قید مصوبات ستاد ملی کرونا از آغاز مواضع روشن و مشخص در این خصوص داشته است.

وی ادامه داد:از این رو بازگشایی در سه مرحله صورت میگیرد، ابتدا ثبت درخواست باید از سوی آن مدرسه اتفاق بیفتد در مرحله بعد مجوز دریافت کند و در نهات با تعاملات با خانواده‌ها و اقناع آن‌ها این فرآیند را آغاز کند. از این رو مدارسی که اقدام به بازگشایی میکنند مدارسی هستند که مجوز برای آن‌ها صادر شده است و تمهیدات آن‌ها جهت رعایت پروتکل‌ها صورت گرفته است.

منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها