أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۳۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۱ آبان ۱۴۰۰
ناتوانی دولت قبل در واردات واکسن چند خانواده را عزادار کرد؟
مجموع واكسن‌هاي وارداتي در اين فاصله زماني 146 ميليون و 246 هزار و 308 دوز است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گزارشی نوشت: به دنبال ترخيص 6 ميليون دوز واكسن سينوفارم چيني در صبح 9 آبان سال جاري، روند واردات واكسن كرونا به مراحل پاياني خود نزديك شد. طبق آخرين گزارشي كه معاون امور فني گمركات كشور در اختيار «اعتماد» قرار داده، از 15 بهمن 1399 تا صبح 9 آبان 1400، در مجموع 79 محموله واكسن كرونا وارد كشور و از گمرك بين‌المللي امام خميني به وزارت بهداشت تحويل داده شده كه مجموع واكسن‌هاي وارداتي در اين فاصله زماني 146 ميليون و 246 هزار و 308 دوز است.

اعتراف مهم روزنامه اصلاح طلب: 87 درصد واكسن‌هاي كرونا طي 3 ماه گذشته به كشور رسيد/ روحانی: به آمریکا فحش بدهید که نگذاشت واکسن کرونا وارد ایران شود!!

طبق گفته مهرداد جمال ارونقي، در اين بازه زماني، بيشترين واكسن‌هاي وارداتي از نوع «سينوفارم» چيني (خريداري شده توسط جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران) و شامل 46 محموله با حجم 129 ميليون و 738 هزار و 498 دوز بوده و سپس، واكسن «آسترازنكا»، بيشترين حجم در رده دوم واكسن‌هاي وارداتي را به خود اختصاص داده است. مبدا واردات واكسن آسترازنكا در اين بازه زماني، كشورهاي ژاپن، كره جنوبي، ايتاليا، روسيه، هلند، اتريش، لهستان و يونان بوده‌اند كه در مجموع در فاصله 15 بهمن تا 9 آبان، 12 ميليون و 69 هزار و 210 دوز واكسن آسترازنكا وارد كشور شده است. واكسن اسپوتنيك V روسي در رده سوم حجمي قرار دارد كه بنا به جزييات اين جدول، در قالب 16 محموله با حجم 3 ميليون و 313 هزار و 600 دوز وارد كشور شده است. از ديگر نكات اين جدول، حجم بسيار ناچيز واكسن وارداتي «بهارات» هندي است كه در قالب دو محموله و با حجم يك‌ ميليون و 125 هزار دوز وارد كشور شده است.

از مشاهده اين اعداد و همچنين با مقايسه حجم واردات واكسن در طول 7 ماه پاياني فعاليت دولت دوازدهم و حجم واردات واكسن كرونا در 3 ماه آغازين فعاليت دولت سيزدهم مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه از 15 بهمن 1399 تا 14 مرداد 1400 (تحليف رييس دولت سيزدهم) مجموع واكسن‌هاي وارداتي به كشور، 18 ميليون و 794 هزار و 610 دوز و معادل 13 درصد از كل واردات تجميعي تا 9 آبان بوده در حالي كه از اولين روز آغاز به كار دولت سيزدهم (15 مرداد 1400) تا 9 آبان سال جاري، 127 ميليون و 451 هزار و 698 دوز و معادل 87 درصد از كل حجم واكسن‌هاي وارداتي، در گمرك بين‌المللي امام خميني ترخيص شده است.

ناتوانی یا بی تدیری؟! دادن آدرس غلط به مردم

طراحی و انتشار گسترده هشتگ «واکسن بخرید» در دولت روحانی از سوی رسانه های اصلاح طلب و جیغ بنفش سلبریتی ها در فضای مجازی، تصمیم داشت این انگاره را نزد افکار عمومی ایجاد کند که نمی‌گذارند دولت واکسن بخرد، چون نمی‌خواهند الزاماتی مانند «اف‌ای‌تی‌اف» را بپذیرند!

حال آنکه برای واردات واکسن هم مانند هر امر اجرایی و مدیریتی دیگر، اگر در دولت قبل عزم،تدبیر و برنامه‌ریزی کافی وجود داشت، موضوع حل می‌شد.

بر این اساس؛ در دولت جدید شخص ابراهیم رئیسی در تماس با رئیس‌جمهور چین درخواست خرید واکسن را مطرح کرد و با پذیرش «شی‌جین‌پینگ» روند واردات واکسن «سینوفارم» یک‌باره متحول شد.

در دولت روحانی، اما نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه علاوه بر برخی اظهارات علیه چینی‌ها، برای خرید واکسن دستمان به سمت کشور‌هایی دراز بود که در تاریخ ایران به بی اعتماد بودن شهره دارند.

اعتراف مهم روزنامه اصلاح طلب: 87 درصد واكسن‌هاي كرونا طي 3 ماه گذشته به كشور رسيد/ روحانی: به آمریکا فحش بدهید که نگذاشت واکسن کرونا وارد ایران شود!!

حسن روحانی که اوایل دولت یازدهم تمام مسائل و مشکلات کشور را به گردن دولت قبل می انداخت، در دولت دوازدهم هم با بی تدبیری و نبود مدیران با کفایت در دولتش تمام ناتوانی‌های دولت را به گردن عدم توصویب لوایح استعماری و یا آمریکا می انداخت.

ایشان در سخنانی برای پوشاندن ضعف دولتش در واردات واکسن کرونا گفت: ما جزء اولین کشورهایی بودیم که درخواست خرید واکسن کرونا را دادیم منتهی به دلیل تحریم ها واکسن دیربه دست ما رسید برای همین این منتقدان و این دشمنان قسم خورده نظام و رسانه های معاند باید فحش هایشان را به ترامپ بدهند!

دولت روحانی با لج بازی بی مورد با مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تصویب لواح استعماری FATF و گره زدن واردات واکسن به تصویب این لوایح به نوعی با جان مردم قمار کرد و آمار بالای فوتی های ایران در آن ایام بی ارتباط با عدم واکسیناسیون عمومی نبود.

قرار است تا 180 ميليون دوز واكسن وارد شود
طبق اعلام وزير بهداشت، قرار است تا سقف 180 ميليون دوز واكسن كرونا وارد كشور شود. بهرام عين‌اللهي چندي قبل تاكيد كرد كه واردات واكسن كرونا ادامه خواهد يافت و در مرز 180 ميليون دوز متوقف خواهد شد و باقي نياز كشور از محل واكسن‌هاي توليد داخل تامين مي‌شود.

البته تا امروز و با گذشت 9 ماه از اخبار آغاز مراحل آزمايش و راه‌اندازي خط توليد و صدور مجوز مصرف اضطراري براي 9 واكسن داخلي، هنوز حجم 3 واكسني كه مجوز مصرف دريافت كرده‌اند، به 10 ميليون دوز هم نرسيده و در حالي كه وزير بهداشت تاكيد دارد كه تا دهه اول بهمن امسال، واكسيناسيون جمعيت عمومي (تزريق دو دوز به حداقل 70 درصد جمعيت كشور) بايد به پايان برسد، طبق گزارشي كه ديروز وزارت بهداشت منتشر كرد، تا روز 10 آبان، ۵۲ ميليون و ۸۶۰ هزار و ۴۹ نفر، دوز اول واكسن كرونا و ۳۵ ميليون و ۲۸۳ هزار و ۶۱۷ نفر، دوز دوم را دريافت كرده‌اند كه بنابراين تا امروز، 35 ميليون و 283 هزار و 617 نفر از جمعيت كشور، با دريافت دومين دوز واكسن كرونا، مصونيت نسبي پيدا كرده‌اند. طبق اين گزارش، مجموع واكسن‌هاي تزريق شده (دوز اول و دوز دوم و دوز سوم) تا روز 10 آبان سال جاري، ۸۸ ميليون و ۲۳۶ هزار و ۵۵۲ دوز است.

اعتراف اصلاح‌طلبان: 87 درصد واكسن‌هاي كرونا طی 3 ماه گذشته به كشور رسيد/ روحانی: به آمریکا فحش بدهید که نگذاشت واکسن کرونا وارد ایران شود! + اینفوگرافی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها