أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۴۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۱ آبان ۱۴۰۰
استقلال و پرسپولیس یک دوره به آسیا نروند، زودتر پیشرفت می‌کنیم؛
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال و پرسپولیس برای حذف نشدن در آسیا باید خصوصی‌سازی شوند تا مشکلاتشان برطرف شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، علی لطیفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره شرایط این روزهای تیم فوتبال استقلال و تدام صدرنشینی سپاهان اظهار داشت: سپاهان بیشتر تیم خود را نگه داشت و نقاط ضعف خود را با آوردن بازیکنان توانمند مرتفع کرد؛ در حالیکه استقلال چند بازیکن کلیدی از دست داد و البته روزبه چشمی و کوین یامگا اضافه شدند.

وی ادامه داد: سپاهان در فصل گذشته هم در روز آخر قهرمانی را از دست داد. پرسپولیس هم مثل چند سال قبل، مدعی قهرمانی خواهد بود؛ پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارد و به همین علت مقابل فولاد با اینکه نمایش خوبی نداشت، اما برنده شد. پنج سال قهرمانی، اعتماد به نفس به پرسپولیس داده و علتش این است که اسکلت اصلی خود را حفظ کرده و اجازه نداده شاکله تیمش از هم بپاشد.

*استقلال امسال بازیکنان خوبی از دست داد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال امسال بازیکنان خوبی از دست داد، اما در روز آخر تا حدی خوب عمل کرد. آمدن آجرلو به نفع استقلال شد که نشان داد که بسیار خوب می‌تواند با ارکان دولتی ارتباط بگیرد و به لحاظ روابطی که دارد می‌تواند برای استقلال پول بیاورد. هم آدم قدرتمندی است که می‌تواند در مجادلات برای استقلال سودمند باشد.

لطیفی درباره مدیریت استقلال افزود: هر مدیری که به استقلال آمد، بدهی کلان گذاشت و رفت. فوتبال ما خصوصی نیست و قانون حرفه‌ای در آن انجام نمی‌شود، به جای آنکه باشگاه خودش درآمدزایی کند، دنبال گرفتن بودجه از دولت هستند، وقتی بدهی به بار می‌آید می‌گویند به ما مربوط نیست.

* استقلال وقتی توپ را از دست می‌دهد، در دفاع مشکل دارد و آسیب پذیر است
وی در خصوص ایرادات فنی استقلال گفت: استقلال علی‌رغم این که می‌گویند چشم نواز بازی نمی‌کند، از نظر من بازی خوبی انجام داد، با توجه به اینکه بازی هفته سوم را هماهنگ‌تر و با انضباط بیشتر انجام دادند. استقلال هنوز هم وقتی توپ را از دست می‌دهد، در خط دفاع مشکل دارد و آسیب پذیر است و اکثر مهاجمان در این تیم به دفاع کمک نمی‌کنند. قایدی با این که بازیکن خوبی بود، اما به دفاع کمک نمی‌کرد. ارسلان مطهری پارسال خوب بود و پرس را در زمین به خوبی انجام می‌داد، الان به او یامگا اضافه شده که می‌توانیم بازی‌های بهتر و با امتیازگیری بیشتری از استقلال ببینیم.

لطیفی افزود: نکته مهم و مثبتی که بازیکنان استقلال داشتند، این بود که بدنسازی خوبی انجام شد. در هفته‌های ابتدایی اگر بازیکنان در اوج باشند و امتیاز کسب کنند، روحیه تیم بالا می‌رود و بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کنند. بالعکس آن را هم می‌توان گفت؛ مثل تیم هوادار که سه بازی خود را از دست داد، بازیکنان دچار ترس شدند و اعتماد به نفس ندارند. بسیار سخت است که بتوانند با روحیه خوب به بازی‌ها ادامه بدهند.

*هواداران میلیونی استقلال و پرسولیس آرزوی هر تاجری است
وی در باره خصوصی‌سازی گفت: به نظر من اگر یک دوره تیم‌ها به آسیا نروند و به خودشان بیایند ممکن است زودتر پیشرفت کنیم. ما امکاناتی مانند کشور‌های ژاپن و عربستان نداریم. البته تیم‌های خصوصی هم بوده‌اند که دولت فشار مالیاتی به آن‌ها وارد کرده و حال و روز خوبی ندارند؛ تیم‌هایی مثل پدیده و بادران. اگر به همین منوال پیش برود و استقلال و پرسپولیس خصوصی نشوند و دولتی بمانند در کنفدراسیون آسیا به مشکل می‌خوریم.

این پیشکسوت استقلال افزود: پرسپولیس و استقلال ۳۰ تا ۴۰ میلیون هوادار دارند؛ چیزی که در فوتبال آرزوی هر تاجری است که تیم‌هایی نظیر این دو داشته باشند؛ چرا که بخش خصوصی بلیت فروشی را خودش می‌گیرد و از اسپانسر و حق پخش تلویزیونی درآمدزایی می‌کند. تیم‌های باشگاهی دولتی، صداوسیما دولتی و فوتبال دولتی است، پس پول تبلیغات را نمی‌دهند. در تمام کشور‌ها فوتبال اقتصادی وجود دارد، فقط در ایران با وجود این همه هوادار به این منوال پیش می‌رود.

لطیفی در خاتمه خاطرنشان کرد: فقط در ایران است که دو تیم یک صاحب دارد؛ چرا که از نظر AFC مشکل دارد. آن‌ها احتمال می‌دهند، ممکن است تبانی شکل گیرد. پرسپولیس و استقلال نه استادیوم خصوصی دارند، نه زمین تمرین، و ناظران این را خواهند دید. اگر تیم‌ها خصوصی شوند و سرمایه به پرسپولیس و استقلال برسد باعث می‌شود که بدهی‌ها با توجه به تعداد زیاد هواداران این دو تیم صاف شود و درآمدزایی هنگفتی می‌تواند داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها