أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۵۷۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا جمعه در ۱۴ استان و افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، فارس، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، یزد، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش باران،‌ رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر استان‌های فارس،‌کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف پیش بینی شده است.

فردا در برخی مناطق کرمان، هرمزگان و غرب تنگه هرمز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور کاهش دما و در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌ اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده روی می‌دهد. طی امروز تا چهارشنبه در مناطق صنعتی و پرجمعیت به ویژه استان‌های تهران و البرز غلظت آلاینده‌های جوی افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در نواحی با اقلیم گرم گاهی توأم با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۷: غرب و جنوب یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن رواناب، احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تأخیر در پروازها

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۹

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها

منطقه اثر: تهران، کرج

اثر مخاطره: امکان کاهش کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس و امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)

توصیه: پرهیز از ترددهای غیر ضروری، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها