أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۰۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۲۰ آبان ۱۴۰۰
مسئول سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت پایان همه‌گیری ویروس کرونا زمانی اعلام می‌شود که کل جهان، زندگی با این عفونت را یاد گرفته باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، هانس کلوگه، مسئول سازمان بهداشت جهانی در اروپا گفت: به محض اینکه سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی تحت فشار قرار نگرفته، تعداد موارد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ کاهش یافته و همچنین ارائه سایر خدمات پزشکی به طور کامل، مانند قبل ممکن شود؛ آن گاه شاید، همه گیری کرونا به یک بیماری واگیر معمولی تبدیل شود.

کلوگ تاکید کرد: یکی از موانع اصلی در حال حاضر، عدم پیشرفت واکسیناسیون در برخی کشور‌ها و همچنین تضعیف غیرقابل توجیه اقدامات پیشگیرانه است.

او گفت: من این تصور را دارم که همه شروع کردند به فراموشی آنچه اتفاق افتاد. یک سال پیش، کل اقتصاد جهان متوقف شد.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۲۵۰ میلیون نفر فراتر رفته است. اکنون سخت‌ترین وضعیت در آمریکا، هند، برزیل و بریتانیا رخ داده است و روسیه نیز در این فهرست در رتبه پنجم قرار دارد.

واکسیناسیون مطمئن‌ترین راه برای محافظت در برابر ویروس کروناست. اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان‌ها واکسینه نشده اند. در پایان ماه سپتامبر، سازمان جهانی بهداشت ارتباط مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای SARS-CoV-۲ را با امتناع از ایمن سازی پیشگیرانه (واکسیناسیون) اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها