أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۶۱۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۲ آبان ۱۴۰۰
وزارت راه و شهرسازی واگذاری ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به سازندگان خارجی از جمله کوزو ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم: برنامه‌ریزی برای ساخت 4 میلیون  واحدی مسکونی طی چهار سال (تا سال 1404) از سوی دولت و اعلام آغاز ساخت 2 میلیون واحد طی امسال و سال آینده باعث شده تا وزارت راه و شهرسازی به فکر ورود فناوری‌های نوین ساخت باشد و مذاکراتی را در این ‌رابطه با برخی شرکت‌های خارجی انجام دهد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته با بیان این‌که ساخت‌وساز مسکن در ایران در سطح 3 است، گفته بود: این در حالی است که ساخت‌وساز در دنیا در سطح 8 انجام می‌شود. از سوی دیگر انتشار برخی شایعات در خصوص واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن به شرکت‌های خارجی از جمله شرکت ترکیه‌ای واکنش‌هایی را از سوی انبوه‌سازان و سازندگان مسکن به دنبال داشت. آنها این اقدام را بر خلاف منافع کشور ارزیابی کرده و نسبت به نادیده گرفتن توان سازندگان داخلی اعتراض کردند.

پیگیری‌های تسنیم از وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که تاکنون هیچ پروژه‌ای از نهضت ملی مسکن به سازندگان خارجی واگذار نشده است. اردیبهشت ماه امسال در قالب طرح ملی مسکن ساخت 3500 واحد در اصفهان به شرکت کوزو واگذار شد، این در حالی است که نیمه ماه جاری شرکت عمران  بهارستان از آغاز عملیات بتن‌ریزی اولین پروژه نهضت ملی مسکن این شهر خبر داده و اعلام کرد:‌ این پروژه مجموعا شامل احداث 3500 واحد مسکونی است که در فاز 4 این شهر جدید در حال احداث است!

*واریز 66 میلیارد تومان به حساب شرکت کوزو

به گزارش تسنیم، شرکت ترکیه‌ای کوزو هم‌اکنون در حال ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس در فاز 11 است. این پیمانکار طی سال‌های گذشته با شرکت عمران پردیس اختلافات جدی داشت تا جاییکه سایت فاز 11 در چندین مرحله تعطیل شد. اسفند ماه سال 96 شرکت ترکیه ای کوزو به دلیل آنچه اختلافات مالی با عمران پردیس عنوان شده تمام فعالیت های خود را در فاز 11 مسکن مهر این شهر متوقف کرد‌ که اثرات این اقدام پس از چهار سال گریبان متقاضیان را گرفته است.

اوایل ماه جاری نیز مدیرعامل شرکت عمران پرند با ارائه توضیحاتی درباره واریز مبالغی (66 میلیارد تومان) به حساب شرکت ترکیه‌ای کوزو، به تسنیم گفته بود: همه چیز را به صورت قانونی انجام داده‌ایم.

محسن وطن‌خواهی در خصوص واریز حدود 66 میلیارد تومان به حساب شرکت ترکیه‌ای کوزو، اظهار کرد: برای پروژه‌های طرح ملی مسکن در شهر پرند در دو مرحله مناقصه‌ انجام دادیم؛  به دلیل قیمت‌های پایین -ساخت- واحدهای طرح اقدام ملی، هیچ کس در این مناقصه‌ها شرکت نکرد.

وی با بیان این‌که قیمت اجرای اسکلت و سفتکاری هر مترمربع واحد مسکونی بین 1.8 تا 2 میلیون تومان است، ادامه داد: وقتی قرار است ساخت واحدها با روش صنعتی‌سازی انجام شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: شرکت ترکیه‌ای کوزو قدرتمند است و می‌تواند بیاید کار را جمع کند، اما برخی پیمانکاران داخلی نمی‌توانند در پروژه‌ها هزینه کنند.

مدیرعامل شرکت عمران پرند یادآور شد: برای تجهیز کارگاه در قبال ضمانت‌نامه باید پول می‌دادیم؛ این کار را انجام داده‌ایم. همه چیز به صورت قانونی انجام داده‌ایم.

وطن‌خواهی تاکید کرد:‌کوزو تنها شرکتی است که در زمینه ساخت واحدها آبروی دولت را خواهد خرید.

وی یادآور شد: شرکت کوزو 2200 واحد طرح ملی مسکن را در شهر پرند می‌سازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها