کد خبر: ۴۹۶۲۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۳ آبان ۱۴۰۰
صدروز آواربرداری؛
۱۰۰ روز از نشستن سیدابراهیم رئیسی بر صندلی ریاست جمهوری می گذرد و عملکرد او در این مدت قابل بررسی است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ۱۰۰ روز از نشستن سیدابراهیم رئیسی بر صندلی ریاست جمهوری می گذرد و عملکرد او در این مدت قابل بررسی است. البته از انصاف به دور است با وجود رئیس جمهوری همچون حسن روحانی از واژه نشستن برای آیت الله رئیسی استفاده کرد!

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

البته بر همگان پوشیده نیست، خرابه‌ای که در ۸ سال دولت روحانی، به خصوص ۴ ساله دوم به وجود آمد و ایشان دولت را با تورم بی سابقه و صندوق ارزی خالی تحویل رئیسی داد، نمی توان به این سرعت سر و سامان داد؛ اما می‌توان شتاب واکسیناسیون، سفر‌های استانی و صحبت بی‌واسطه با مردم، عضویت در پیمان شانگ‌های و شفافیت را از دستاورد‌های دولت تا به حال شمرد.

اما اصلاح طلبان و منتقدان دولت رئیسی مرزهای تحریف تاریخ را جا به جا کرده و با برخی ادعاها و توقع های عجیب، مطالبی را منتشر می کنند که هر خواننده ای را به تعجب وا میداشت. برای نمونه سایت بالاترین در مطلبی نوشت: ...در این ۱۰۰ روز علیرغم وعده‌ها تغییر خاصی که در زندگی مردم رخ نداد که هیچ، بلکه وضعیت گرانی که دولت روحانی در روز‌های پایانی برای ثبت در تاریخ مانع آن شده بود(!)، رو به وخامت گذاشت.

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

همانطور که مشاهده می شود، هنوز از پایان دولت قبل چند ماهی نگذشته و مردم کماکان تلخی دوران روحانی را احساس می کنند، جریان تحریف دست به کار شده و با کمک سایت های منتسب به اصلاحیون و اعتدالیون به تحریف واقعیت روی آورده اند و گرانی های کمر شکن دولت اعتدال را به پای دولت جدید ثبت میکنند.

اگر بخواهیم برخی از دستاوردها و کاستی های دولت سیزدهم را تیتر وار اشاره کنیم میتوان به:

شتاب واکسیناسیون

تامین ۸۱ میلیون دوز واکسن در ۳ ماه

جان تازه در گردشگری

گفت وگوی مستقیم با مردم در محروم ترین نقاط کشور

عدم استقراض از بانک مرکزی

شفافیت صورت های مالی شرکت های دولتی

خروج مسکن از رکود سیاستی

عضویت در پیمان شانگ‌های

برگزاری مستمر و منظم نشست سران قوا 

حضور مستمر میدانی در بین مردم

شفافیت و اطلاع رسانی به مردم

اما برخی کاستی ها:

کندی اینترنت، مهم‌ترین گلایه از وزارت ارتباطات

تاخیر در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

کندی جا به جایی مدیران بی انگیزه دولت قبل

بورس و انتظارات سهامداران نقره داغ شده

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟البته می توان گفت مهمترین دستاورد آقای رئیسی، احیای امید است. ابراز رضایت اکثریت مردم از عملکرد آقای رئیسی به‌خصوص در زمینه مهار کرونا که هم مراکز نظرسنجی داخلی و هم بین‌المللی بر آن صحه می‌گذارند، زمینه‌ساز شروع این امید بوده است.نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد ۷۲درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد «ابراهیم رئیسی» رضایت دارند.مرکز افکارسنجی گالوپ در توضیح درباره این نظرسنجی نوشته در این پیمایش که تنها چند هفته بعد از ریاست‌جمهوری رئیسی انجام شد اکثر ایرانی‌ها از عملکرد او ابراز رضایت کردند.این داده‌ها از پیمایشی که گالوپ سه هفته بعد از روی‌کارآمدن آیت‌الله رئیسی انجام داده (از ۲۴تا ۳۱آگوست) به دست آمده‌اند. گالوپ عملکرد رئیسی را با «حسن روحانی»، رییس‌جمهور سابق ایران مقایسه کرده و نوشته او هرگز در دوران ریاست‌جمهوری‌اش موفق به کسب رضایت اکثریت در نظرسنجی‌های این مرکز نشد. در آخرین نظرسنجی گالوپ در دوران روحانی که نوامبر۲۰۲۰ انجام شده، تنها ۳۲درصد از ایرانیان از عملکرد او ابراز رضایت کردند.

در ادامه برخی از نظرات کاربران توئیتر که با هشتک #صد_روز_آواربرداری به استقبال کارنامه صدروزه رئیسی رفته اند را مرور می کنیم:

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به کارنامه صد روزه رئیسی چه نمره‌ای می‌دهید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها