أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۳۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۵ آبان ۱۴۰۰
مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی اولین شهیده تفحص شده کشور در کردستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی اولین شهیده تفحص شده کشور در کردستان برگزار شد.

پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) از میدان آزادی به سوی میدان انقلاب سنندج تشییع و در جوار امام زاده هاجره خاتون خواهر بزرگوار امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

همچنین از ساعت ۷ صبح امروز ممنوعیت تردد از میدان انقلاب به سمت تقاطع طالقانی و خیابان صلاح الدین برقرار است و از ۹ صبح تا پایان مراسم محدودیت ترافیکی اعمال می‌شود. 

آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در سنندج

آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در سنندج

آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در سنندج

آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در سنندج

شیعه و سنی در مکتب حاج قاسم تفاوتی نداشت

زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی پیش‌ازظهر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی که در امامزاده هاجره خاتون سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: به نمایندگی از خانواده شهید سلیمانی دست یکایک شما مردم کردستان را می‌بوسیم و این شعار نیست و ما خودمان را خادم مردم می‌دانیم.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه شهید سلیمانی به کرد‌ها افزود: در مکتب حاج قاسم شیعه، سنی و مسیحی تفاوتی نداشت چراکه برای همه مظلومان و آزادی‌خواهان جهان می‌جنگید.

دختر شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: از اینکه امروز در جمع مردم کردستان حضور دارم افتخار کرده و خاضعانه در برابر محبت مردم این دیار تعظیم می‌کنم

زنان قهرمان با عفت و عزت در میدان‌های جنگ حاضر شدند

زینب سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم به کردستان بسیار علاقه‌مند بود و این را در سیر زندگیشان می‌توان دید.

آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در سنندج

وی خاطرنشان کرد: شهید حججی را به یاد بیاوریم که توفیق شهادت را زمانی به دست آورد که خم شد تا اجازه حضور در جبهه‌های جنگ را از پدر و مادرش به دست آورد.

دختر شهید سلیمانی با بیان اینکه زنان قهرمان با عفت و عزت در میدان‌های جنگ حاضر شدند، گفت: امروز در محضر مادری پاک هستیم که گرفتار دام جنایتکاران شد.

شهیده فاطمه اسدی فرزند علی و آمنه در ۱۱ مرداد سال ۱۳۳۹ در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهر این بانوی شهید پس از تفحص در ۱۷ آبان، به تهران منتقل و پس از اقامه نماز جمعه تهران، در جمع نمازگزاران تشییع شد.

علاوه بر برگزاری مراسم وداع با این شهیده در شهر‌های مقدس مشهد و قم، روز شنبه ۲۲ آبان نیز در معراج شهدای تهران با حضور عموم مردم، نسبت به مقام این شهیده ادای احترام شد.

پیکر این بانوی شهید در مضجع منور رضوی و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س) طواف داده شد و امروز همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج، آرام گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها